سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رقابت بیش از چهار هزار نفر در ششمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو

مدیر کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو از برگزاری ششمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو در 24 اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این دوره بیش از چهار هزار نفر شرکت کننده دارد.

محمد یوسف طاهری مدیر کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از برگزاری ششمین مسابقه ملی فناوری نانو خبر داد و گفت: این آزمون ۲۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۰صبح  در ۳۰ شهر و در ۲۰ استان کشور برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به کاهش شرکت کنندگان در ششمین دوره مسابقه ملی فناوری نانو ادامه داد: در مجموع چهار هزار و 545 داوطلب در این دوره از مسابقه به رقابت می‌پردازند، اما کاهش شرکت کنندگان در دوره ای بعد از دوره های چهارم و پنجم؛ با دو برابر شرکت کنندگان نسبت به دوره‌ی سوم، طبیعی تلقی می‌شود، به عبارتی میزان شرکت کنندگان در هر دوره از روابطی سینوسی پیروی می کند. 

طاهری افزود: به طور کلی در ششمین دوره این مسابقه ملی، 56 درصد زنان، 44 درصد مردان و به تفکیک مقطع تحصیلی 2 نفر فوق دکتری، 336 نفر دکتری تخصصی، 55 نفر دکتری عمومی، هزار و 206 نفر کارشناسی‌ارشد و دو هزار و 946 نفر از مقاطع کارشناسی و پایین‌تر حضور دارند. 

مدیر کارگروه ترویج ستاد ویژه توسعه فناوری نانو  یادآور شد: در این دوره از مسابقه ملی نانو، رشته‌های تحصیلی شیمی، مهندسی مکانیک، فیزیک، زیست‌شناسی و مهندسی شیمی به ترتیب با 913، 356، 341، 288 و 256 داوطلب، در رتبه اول تا پنجم آمار بالای ثبت‌نام مسابقه قرار دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.