سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

انتقال پایانه اتوبوسرانی میدان آزادی به چهارراه فرهنگیان

شهردار کرمان از انتقال پایانه اتوبوسرانی میدان آزادی به چهارراه فرهنگیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی بابایی در جلسه شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به ضرورت ایجاد پایانه‌های اتوبوسرانی در شهر کرمان افزود: یک هکتار زمین در ضلع شمالی خیابان شهدا برای این منظور در نظر گرفته شده و در کمیسیون ماده پنج مصوب شده؛ ضمن اینکه پایانه اتوبوسرانی میدان آزادی نیز به چهارراه فرهنگیان منتقل می‌شود.

وی افزود: باید فرهنگ ترافیک را اصلاح کنیم تا ساختار شهر زیبا شده و در عین حال ترافیک نیز روان شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه مطالعات طرح جامع ترافیک شهر کرمان در سال 86 آغاز شد، اظهار کرد: در طرح تفصیلی شهر کرمان تغییر چهارراه ولی عصر به تقاطع غیرهمسطح دیده شده بود.

بابایی مردم را مهمترین جزء شهر دانست و افزود: هزینه کرد 100 میلیارد تومان برای ساخت تقاطع غیرهمسطح و رفع مشکل ترافیک، تنها به سبب راحتی و آرامش مردم است و شهرداری تمام توان خود را برای آسایش و رفاه مردم به کار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت بررسی فرهنگ شهروندی و ترافیک در کرمان گفت: شهروندان در سال های گذشته برای عبور و مرور در شهر، به هر دلیل از میدان آزادی عبور می کردند، اما امروز به واسطه مسدود شدن این مسیر و ساخت تقاطع غیرهمسطح، از رینگ شهر و مسیرهای جایگزین عبور می کنند.

شهردار کرمان با بیان اینکه باید فرهنگ ترافیک به گونه ای شکل داده شود که مردم از مسیرهای جایگزین عبور کرده و گره ترافیکی ایجاد نکنند، گفت: وظیفه شهرداری تامین امکانات برای حمل و نقل عمومی در شهر و وظیفه شهروندان احترام به قوانین، توجه به چراغ راهنمایی و رعایت فرهنگ ترافیک است.

بابایی با بیان اینکه تقاطع سه راهی شرف آباد و سه راهی سیلو در حال طراحی است و اجرایی خواهند شد، خاطرنشان کرد: تمامی تقاطع های غیرهمسطح که مصوب و ابلاغ شده اند، باید اجرا شوند و تقاطع غیرهمسطح چهارراه سمیه نیز باید با حضور کارشناسان ترافیک، مشاوران و اساتید دانشگاه بررسی و جمع بندی شده و سپس تصمیم نهایی در خصوص آن گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی امور شهر باید بر پایه علم و دانش صورت گیرند، گفت: تلاش داریم تمامی بحث های ترافیکی شهر، بازگشایی مسیر و ایجاد تقاطع ها همزمان و در یک راستا انجام شوند.

شهردار کرمان با بیان اینکه اختلاف نظر و سلیقه در همه جا هست، خاطرنشان کرد: تمامی طرح های ترافیکی که در شهر انجام می شوند، از کارگروه و شورای ترافیک عبور کرده و مصوب شده اند و هیچ تصمیمی یک شبه اتخاذ نشده است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: انتقال ، پایانه ، اتوبوس ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.