سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

خرید تضمینی بیش از 700 هزار تن گندم در خوزستان

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: آغاز فصل برداشت گندم تاکنون 726 هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، هرمز خواجوی بیان کرد: 69 مرکز خرید تضمینی گندم وابسته به تعاون روستایی در سطح استان خوزستان آمادگی کامل را دارند که 100 درصد گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تصمینی خریداری و به انبار‌ها و سیلو‌ها انتقال دهند.

وی افزود: در سال 95 نرخ خرید تضمینی گندم از کشاورزان شامل گندم معمولی به مبلغ 12 هزار و 705 ریال و گندم دروم به مبلغ 13 هزار و 68 ریال اعلام شده است.

خواجوی یکی از مشکلات خرید گندم در خوزستان را کوتاه بودن زمان برداشت گندم و حجم زیاد گندم تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: تدابیر لازم برای خرید و انتقال گندم در کوتاه‌ترین زمان ممکن اندیشیده شده است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: مراکز خرید تعاون روستایی ظرفیت خریداری بیش از 1 میلیون تن گندم را دارند و پیش بینی می‌شود بیش از 1 میلیون تن گندم خریداری شود.

وی اذعان داشت: متولی خرید گندم از کشاورزان شرکت غله و بازرگانی وابسته به وزرارت جهاد کشاورزی است و اتحادیه‌های تعاونی روستایی مباشر خرید گندم هستند.

هرمز خواجوی گفت: در سال زراعی گذشته 960 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خوزستانی خریداری شد. شهرستان‌های اهواز،شوش، شوش‌تر، حمیدیه، دشت‌آزادگان و بهبهان عمده‌ترین مراکز تولید گندم استان می باشند.

انتهای پیام/گ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.