سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

نگرانی های تک قطبی بودن صنعت کاشی میبد

تک قطبی بودن صنعت کاشی، میبد را با آسیب جدی مواجه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ معاون فرماندار میبد گفت :تک قطبی بودن صنعت کاشی و سرامیک ،شهرستان میبد را در بلند مدت با آسیب جدی مواجه می کند .

سیدمحسن فلاح در جلسه تبیین اقتصاد مقاومتی و توسعه مشاغل خانگی با اشاره به ظرفیت های صنایع دستی این شهرستان افزود :توسعه صنایع دستی ، زیلو، کاربافی، گیاهان دارویی ،دامداری و دامپروری ،صنعت پرورش اسب ،بلدارچین و صنعت توریسم و گردشگری ،در کوتاه مدت ،میان مدت و بلندمدت از سیاست های مسئولین تا افق 1404 است .

وی با بیان اینکه تولید و مصرف انبوه موجب آلودگی و از بین رفتن محیط زیست در استان می شود تصریح کرد :در دنیای امروز باید دنبال فروش دانش و خدمات بود نه تولید کالاهایی که بیش از منافع و سود ،آلودگی و ضرر درجامعه باقی می گذارد .

معاون فرماندار میبد عنوان کرد: ایجاد کارگاه های زود بازده ، حرکت به سمت تولیدات کشاورزی ارگانیک و ایجاد انگیزه خلاقیت در بین جوانان جویای کار ، کارآفرینی ،خدمات توریستی و تجارت الکترونیک در کاهش بیکاری جامعه مهم است.

درحال حاضر بیش از 30 واحد کاشی و سرامیک در شهرستان میبد فعالیت دارند که سالانه با تولید 110 میلیون متر مربع انواع کاشی و سرامیک 40 درصد کاشی کشور را تامین می کنند.

انتههای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.