سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هنوز مصرف کالای ایرانی در کشور نهادینه نشده است

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران گفت: ارتقای کیفی کالاها موجب رونق بازارتولیدات داخلی شده بنابراین باید به منظورمصرف بهینه ازاین کالاها فرهنگ مصرف کالای ایرانی را در کشور نهادینه کنیم.

محمود هریسچیان عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران ،در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل، اگر خواهان استقلال ملی و پیشرفت اقتصادی هستیم، باید افراد دلسوز تحقق تولیدات داخلی قدم بردارند.

این کارشناس بیان کرد: زمانی کشور به موفقیت کامل و استقلال ملی دراقتصادی می رسد که همه مسولان، سازمان ها ومردم، دلسوزانه قدم برداشته و از تحقیقات وپژوهش های داخلی، بصورت طولانی مدت و پایداراستفاده کند.

وی حمایت از تولید داخلی، تامین مواد اولیه خاص و مرغوب، تخصیص اعتبارات مالی، بکارگیری نیروی انسانی کار آمد، اجرای صحیح مقررات مالیاتی و نهادینه شدن فرهنگ مصرف کننده از کالای داخلی را از عوامل موثر در پیشرفت صنعت و اقتصاد کشور برشمرد.

این کارشناس اقتصادی اظهار داشت:ما نباید فقط صنایع خاص مانند ماشین آلات را در نظر بگیریم بلکه همه صنایع از جمله کالای خانگی، صنایع دستی، محصولات کشاورزی را حمایت نماییم.
هریسچیان با اشاره به رابطه تنگاتنگ بین صنعت و دانشگاه ادامه داد: البته دانشگاه های کشورمان خواهان پیشروی دانش در سطح جهان هستند که این بخاطر کمبود بودجه با مشکل مواجه است.

وی در پایان تصریح کرد: ارتقای کیفی کالاها موجب رونق بازارتولیدات داخلی شده بنابراین باید به منظورمصرف بهینه ازاین کالاها فرهنگ مصرف کالای ایرانی را در کشور نهادینه کنیم که این موفقیت صنعتی و اقتصادی در سال اقدام و عمل به حمایت دلسوزانه ودستان گره گشای دولت و مسولان نیاز دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.