سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان؛

حاشیه نشینی از مشكلات اصلی این بندر اقیانوسی است

فرماندار شهرستان چابهار گفت: وجود 50 هزار نفر بصورت حاشیه نشینی از معضلات و مشكلات اصلی و مهم این بندر اقیانوسی در جنوب شرقی ایران است.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان اززاهدان؛احمد علی موهبتی افزود: شهرستان چابهار به دلیل موقعیت راهبردی، مركز تجارت و فعالیت های اقتصادی در شرق كشور است.

وی افزود: هزاران نفر با هدف رونق كسب و كار و داشتن زندگی بهتر از نقاط مختلف كشور و استان سیستان و بلوچستان به بندر چابهار مهاجرت كردند كه برخی از آنها در نقاط حاشیه شهر مانند كمب مراد آباد، عثمان آباد، جنگلوك، كمب للو، تیس، رمین و... ساكن شدند.

وی با بیان اینكه جمعیت چابهار براساس آمارها از 40 سال قبل تاكنون 60 برابر رشد داشته، خاطرنشان كرد: این شهرستان از نظر امكانات رفاهی نظیر بهره مندی شهروندان از آب آشامیدنی سالم، بهداشت و درمان، برق، فضای آموزشی و دیگر امكانات رفاهی تغییرات چندان مناسبی با وجود افزایش جمعیت نداشته است.

وی با بیان اینكه این شهرستان بیشترین آمار عقب ماندگان از تحصیل و فضاهای غیراستاندارد آموزشی را دارد، گفت: 50 تا 60 دانش آموز در هر كلاس درس تحصیل می كنند كه این امر نه تنها با میانگین كشوری بلكه از استانداردهای سایر شهرهای سیستان و بلوچستان پایین تر است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.