سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسرو احمدی از حضورش در «دونده زمین» گفت

وقتی برای اولین بار فیلمنامه «دونده زمین» را خواندم، متوجه داستان فیلم نشدم.

خسرو احمدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حضورش در فیلم سینمایی «دونده زمین» گفت: وقتی برای اولین بار فیلمنامه را خواندم، متوجه داستان فیلم نشدم اما بعد از چند بار مطالعه به یکسری اتفاقات خاص درون فیلمنامه پی بردم.

وی تصریح کرد: زمانی که بازی در فیلم «دونده زمین» به من پیشنهاد شد، مشغول کار در یک پروژه دیگر بودم؛ همچنین کاراکتری که در آن به ایفای نقش پرداختم، خیلی خاص و به قدر زیادی از من دور بود. این دو عامل در کنار هم کار را برایم سخت می‌کرد و به همین دلیل حال که بعد از چند سال فیلم «دونده زمین» به اکران درآمده مشتاقم بازخوردها را نسبت به آن ببینم.

گفتنی است؛ «دونده زمین» عنوان فیلمی است به کارگردانی کمال تبریزی با موضوع یک دونده ژاپنی که در سال ۱۳۸۹ ساخته شده و به تازگی در گروه هنر و تجربه به اکران در آمده است.

این فیلم بیانگر داستانی واقعی در مورد هازاما کامپه هنرپیشه مشهور ژاپنی است که نذر کرد، در سن ۶۰ سالگی دور دنیا را بدود. او با گذشت بیش از یک سال توانست آمریکا و اروپا را طی کند و به کشور ترکیه برسد. کامپه در آنجا متوجه شد به سرطان لنفاوی مبتلاست اما با اراده‌ای قوی و با ایمان بسیار به خداوند راه خود را با گذشت از ایران ادامه داد و در نهایت پس از ۷۵۰ روز دوندگی، به ژاپن رسید.

سحر دولتشاهی، خسرو احمدی، ناهید مسلمی، حسین عابدینی، نیکی نصیریان، حنیف شهپرراد، ندا جبرئیلی، زهرا طاهری‌منش و هازاما کامپه در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل «دونده زمین» عبارتند از:

تهیه‌کننده: علیرضا شجاع نوری، موسیقی: گروه «دنگ شو»، نویسنده فیلمنامه: زهرا اجلالی (بر اساس طرحی از آزاد جعفریان)، مدیر فیلمبرداری: علی تبریزی، انتخاب بازیگر: حبیب رضایی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: شکوفا کریمی، تدوین: سهراب خسروی، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: بهنام خاکسار، صدابرداران: مهران ملکوتی و اشکان فتاحی، صداگذاری و میکس: مهرشاد ملکوتی، طراح صحنه و لباس: پیام حسین سوری، چهره‌پرداز: میترا آقا میری، مدیرتولید: محمدصادق آذین و عکس: زهرا مصفا.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.