سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تولید در سایه سار امنیت اقتصادی

استاد دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه باید برای بالا رفتن تولید در بخشهای خصوصی امنیت اقتصادی ایجاد کرد گفت: در این صورت بازار بورس از رانت خارج و به سمت توسعه حرکت کند.

حسین باهر استاد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص اقدامات بانک مرکزی در حوزه سیاست های پولی، اعتباری و ارزی در سال 94  گفت : بانک مرکزی در این زمینه توانسته عملکرد نسبتا قبولی را داشته باشد.

وی افزود: از آنجائیکه اقدامات پولی و بانکی عمدتا بصورت دستوری و تأکیدی انجام می شود نقدینگی را در بانکها به شکل ارزیابی مجدد دارایی ها افزایش داده و این مسئله باعث شده تا تورم با محاسبات مجدد تعدیل یابد و به نوعی رکود ساکن شود.

باهر همچنین تصریح کرد: متأسفانه آمار و ارقامی که اعلام می شود قابل اعتماد نیست و بیشتر برای رضایت خاطر مخاطبین بکار می رود در همین راستا نمی توانیم با اتکا به این آمار و ارقام برنامه ریزی مناسبی را داشته باشیم.

وی پارامترهای لازم برای دستیابی به تک رقمی شدن نرخ تورم و کاهش آن در سال 95 را در افزایش تولید دانست و افزود: باید برای بالا رفتن تولید در بخشهای خصوصی امنیت اقتصادی را  ایجاد کرد تا بازار بورس از رانت خارج شود.

استاد دانشگاه شهید بهشتی در پایان تأکید کرد: با توجه به اینکه برای فعالیت در بازار اولویت با نهادهایی است که در بورس مشغول بکار هستند و نهادهای نیمه دولتی نیز در فرابورس مشغولند بنابراین باید برای ورود بخش خصوصی به این بازار ریسک شود و بستر فعالیت را برای این بخش فراهم کنند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.