سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار كارگر؛

دفاع مقدس كليد وحدت در كشور است

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور دفاع مقدس را كليد وحدت در كشور عنوان كرد و بر نهادينه كردن ارزش هاي دفاع مقدس تاكيد كرد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوي؛ سردار سرتيپ بهمن كارگر امروز درجلسه هیات امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوي در مشهد اظهار كرد: یکی از اصلی ترین راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی نهادینه کردن ارزش های دفاع مقدس در جامعه است.

وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در خصوص عدم فراموشي و تحريف دفاع مقدس افزود:

ساخت مراكز فرهنگي دفاع مقدس در سراسر كشور و از جمله مشهد در راستاي تاكيد فراوان رهبر معظم انقلاب است و حال حاضر 20 مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور با مسئولیت استانداران در حال ساخت است.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کشور نيز در این جلسه گفت:در ساخت مركز فرهنگي دفاع مقدس در مشهد بايد همانطور كه اين استان در جنگ ملي عمل كرده و حضور فعال داشته است در بحث فرهنگي نيز ملي اقدام كند.

حجت الاسلام و المسلمين حیدر مصلحی افزود: لزوم بهره گیری از سبک معماری اسلامی-ایرانی در ساخت این مرکز فرهنگی نيز از ديگر نكاتي است كه بايد به ان توجه شود.

استاندار خراسان رضوي نيز در این جلسه با بیان اینکه منشا اقتدار جمهوری اسلامی نه قدرت سلاح بلکه شهادت طلبی و از جان گذشتگی رزمندگان بوده است، گفت: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت محورهای کانونی قدرت جمهوری اسلامی است.

رشيديان افزود: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی از اصول یاد شده است که باید برای بهره برداری در حال و آینده حفظ شود.

وي دفاع مقدس را صحنه ای برای به میان آمدن ارزش های ایمانی و اعتقادی یک ملت دانست و عنوان کرد: مردم ایران بدون از دست دادن یک وجب از خاک عزیز کشور در مقابل معاندان و دشمنان اسلام ایستادگی کردند.

استاندار خراسان رضوي اظهار داشت: راه اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس برای صیانت از این میراث گران بها و انتقال آن به نسل های آینده از اهمیت زیادی برخوردار است.

رشيديان با اشاره به حضور پررنگ مردم غیور خراسان رضوی در جبهه های نبرد حق علیه باطل و تقدیم 17 هزار شهید برای دفاع از کشور افزود: اکنون تمام دستگاه های اجرایی استان باید برای ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس تلاش کنند.

وي با بیان اینکه آموزش و پرورش استان برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت طرح شهید پژوهی را در مدارس اجرایی کرده است، گفت: در قالب این طرح هر دانش آموز به تحقیق پیرامون ابعاد گوناگون زندگی و شخصیت یک شهید می پردازد.

استاندار خراسان رضوي ادامه داد: با راه اندازی این مرکز فرهنگی مکان مناسبی برای انجام تحقیقات و ارائه مستندات تاریخی در اختیار دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران علاقمند به این حوزه قرار می گیرد.

رشیدیان با پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی برای در نظر گرفتن مرکز فرهنگی دفاع مقدس در قالب پروژه های عمرانی مشهد 2017 با هدف بهره گیری از بودجه ملی و سرعت گیری مراحل ساخت آن موافقت کرد و گفت: حضور سالانه بیش از 27 میلیون نفر زائر و مسافر داخلی و خارجی در مشهد مقدس لزوم پیگیری برای تخصیص اعتبارات ملی به این طرح را ضروری می کند.

در نظر گرفتن مکان مناسبی برای تجمعات و مناسبت های فرهنگی و مذهبی در داخل مجموعه، بهره گیری از سبک معماری اسلامی و ایرانی و نمادهایی از بارگاه منور ثامن الحجج(ع) در طراحی آن، ایجاد مرکز بیداری اسلامی برای انتقال ارزش های اسلامی به سایر کشورها، توجه همزمان به جنبه های سخت افزاری و نرم افزاری در ساخت مرکز فرهنگی، دوری از برخوردهای جناح گرایانه به ارزش های دفاع مقدس و بهره گیری از ظرفیت های آستان قدس از دیگر تاکیدات استاندار در این جلسه بود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تلاش می شود مراحل ساخت فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا پایان سال 95 تکمیل شود، ابراز امیدواری کرد: با همراهی تمام دستگاه های اجرایی کل پروژه طی سه سال آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.