سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

افتتاح پل 9 دی بلوار جمهوری

قاری معاون شهردار قم گفت: یکی از رمپ و لو‌پ‌های پل ۹ دی و فاز اول بلوار مرجعیت، این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ این پل متصل‌کننده مناطق چهار و دو است که احداث این پل نقش اساسی در کاهش بار ترافیکی بلوار جمهوری و بلوار محمد امین دارد.

قاری معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم بیان کرد : این پل دارای چهار رمپ و لوپ است که مجموعه محور جمهوری را به بلوار امام رضا(ع) و زائر متصل می‌کند و در حقیقت محور مواصلاتی این دو بلوار محسوب می‌شود.

وی افزود: رمپ و لوپ‌ این پل تکمیل شده است، رمپ جنوب شرقی به طور کامل تکمیل شده و هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد و رمپ شمال شرقی تا دو ماه آینده تکمیل خواهد شد.

معاون شهرسازی و امور بنایی شهرداری قم عنوان کرد: این تقاطع از اولویت‌های ترافیکی بوده و نقطه مهمی از نظر تبادل ترافیکی است و به عنوان یک پروژه سه سطحه انجام می‌شود.

قاری اظهار کرد: تقاطع بلوار جمهوری با شهیدان محمود‌نژاد به طور معمول دارای ترافیک سنگین در ساعت‌های پیک می‌شود و برای برطرف کردن گره ترافیکی و افزایش ایمنی عبور و مرور این تقاطع احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز اول این پروژه در حقیقت در محدوده انسجام تا میدان شهید کریمی بوده که در هفته جاری به بهره‌برداری می‌رسد و به این وسیله به طور کامل بلوار انسجام به بلوار شهید کریمی متصل می‌‌شود تا بخشی از بار ترافیکی این محدوده شهر را بتواند پوشش دهد.

  وی تصریح کرد: فاز دوم در واقع مکمل این بخش به طول ۱.۵ کیلومتر از بلوار شهید کریمی تا شهرک قدس بوده که تا پایان سال جاری آن را تکمیل می‌کنیم، فاز اول یک کیلومتر با مشخصات باند رفت و برگشت به صورت ویژه بوده و باند حمل و نقل عمومی به 
صورت
  BRT یا ویژه در وسط مسیر پیش بینی شده است.

در پایان خاطر نشان کرد: با تکمیل این پروژه، شهروندانی که از سمت شهرک قدس به سمت شمال شهر در حرکت باشند، وارد مرکز شهر نمی‌شوند بلکه به طور مستقیم به این محور می‌آیند. فاز سه پروژه بلوار مرجعیت کمک زیادی به بلوار غدیر در زمینه کاهش بار و حجم ترافیکی آن می‌کند.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.