سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزير آموزش و پرورش؛

ضرورت افزايش فعاليتهاي آمادگي جسماني دانش آموزان

معاون تربيت‌ بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه فعاليتهاي بدني و آمادگي جسماني دانش آموزان در روزهاي پنجشنبه و جمعه در مدارس ضرورت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، مهرزاد حميدي در مراسم تجليل از معلمان تربيت بدني در مشهد افزود: امسال با شعار 'به مدرسه باز مي گرديم' تلاش داريم فعاليتهاي حوزه تربيت بدني و ورزش در درون مدارس گسترش يابد.
وي ادامه داد: وجود 105 هزار مدرسه در سطح كشور سرمايه ارزشمندي است كه بايد در جهت تحقق تحول در عرصه آموزش و پرورش از آن بهره برد.
معاون وزير آموزش و پرورش گفت: ايجاد كاروانهاي درون مدرسه اي با هدايت و راهبري معلمان سرآمد ورزش در مدارس و حضور موثر دانش آموزان مي تواند موجب افزايش فعاليتهاي ورزشي در مدارس شود.
وي در ادامه همچنين اظهار كرد: وزارت آموزش و پرورش در دولت يازدهم با تاكيد بر سند تحول بنيادين برنامه ريزيهاي خود را هدفمند و جهت دار كرده است.
حميدي افزود: تعريف سند تحول بنيادين در فعاليتهاي روزمره و تلاش بر تحقق تحول عميق در حوزه آموزش و پرورش از امور و راهبردهاي مورد توجه است.
وي ادامه داد: طرحهاي المپياد درون مدرسه اي، حيات پويا و ورزش صبحگاهي با رويكرد توسعه ورزش همگاني، جمعيت 13 ميليوني دانش آموزان كشور را مورد هدف قرار داده است.
معاون تربيت‌ بدني و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: يكي از عميق ترين تلاشها براي اجراي سند تحول بنيادين به دست معلمان تربيت بدني رقم مي خورد و اين روند در مدارس آغاز شده است.
وي افزود: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش بر مدرسه محوري، مشاركت محوري و عدالت آموزشي و تربيتي تاكيد شده و امروز با توسعه فعاليتهاي ورزشي در مدارس در كنار درس تربيت بدني و فعاليتهاي مكمل، حركت به سمت فعاليتهاي درون مدرسه اي سوق پيدا كرده است.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي نيز با اشاره به حضور هزار و 100 معلم تربيت بدني در اين مراسم گفت: اين استان با يك ميليون و 200 هزار دانش آموز 9 درصد جمعيت دانش آموزي ايران را دارد اما تنها هفت درصد معلمان كشور در اختيار آن است.
سيدجواد حسيني افزود: اين در حالي است که جمعيت دانش آموزان در خراسان رضوي برابر با جمعيت دانش آموزي هشت استان كشور است.
وي ادامه داد: سرانه فضاي ورزشي براي دانش آموزان در خراسان رضوي 11 صدم مترمربع بود كه امسال به 12 صدم متربع افزايش يافت.
مديركل آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: همچنين طي دو سال گذشته 17 سالن ورزشي براي دانش آموزان در سطح استان به بهره برداري رسيده است.
وي با اشاره به 'طرح پروژه دهكده بزرگ المپياد ورزش دانش آموزي در مشهد' نيز اظهار كرد: امروز با حمايت و كمك معاون وزير آموزش و پرورش تخصيص 100 ميليارد ريال جهت اجراي اين پروژه از صندوق ذخيره فرهنگيان خراسان رضوي موافقت شد.
حسيني افزود: علاوه بر اين، دو زمين 25 و 50 هكتاري از سوي نيكوكاران براي اجراي همين پروژه اختصاص يافته است.
در اين مراسم هزار و 100 معلم تربيت بدني مدارس خراسان رضوي مورد تجليل قرار گرفتند.
انتهای پیام //

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.