سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

ساخت دستگاه جدید تصفیه پساب در خراسان جنوبی

عضو بنیاد ملی نخبگان در خراسان جنوبی،دستگاه بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب ساخت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رئیس بنیاد ملی نخبگان خراسان جنوبی گفت : خانم ام الفروه نخعی کارشناس ارشد شیمی معدنی خراسان جنوبی و عضو بنیاد ملی نخبگان توانست با استفاده از بستر ثابت فلزی و پلیمری با ویژگی تثبیت مواد سنتز شده، این دستگاه را بسازد .

احمدی زاده با بیان اینکه به علت بحران آب در منطقه خاورمیانه، این اختراع کمک زیادی به باز چرخش آب می کند افزود : این نوآوری موجب استفاده صحیح از پساب در کشاورزی و کارخانه ها  می شود و از هدر رفت پساب جلوگیری می کند.

 مبدع این دستگاه نیز گفت: در دستگاه بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب از هیچ غشایی استفاده نشده است به همین علت فیلتر های دستگاه تصفیه پساب نیاز به شست و شوی مکرر یا تعویض ندارد و برای مشتریان صنعتی ارزانتر از دیگر دستگاه های تصفیه پساب، است. 

در دیگر دستگاه های تصفیه پساب از نانو فیلترها، زئولیتهای جاذب، گرافن ها و نانو ذرات آهن استفاده می شود که به دلیل نوع ماده به کار رفته، فیلترها نیاز به شستشو و تعویض مکرر دارند.

خانم نخعی افزود: بستر غیر غشائی فتوکاتالیستی تصفیه پساب، ذرات ناشی از پراکنده شدن سموم، حشره کش ها، آفت کش ها، روغن ها، رنگ و سموم پساب کارخانه های کاغذ سازی و فاضلاب کارخانه های مواد غذایی و پروتئینی را به طور کامل حذف می کند.

وی گفت: قابل حمل بودن و نیاز به صرف هزینه نداشتن برای تهیه  زیر ساخت ها و انتقال به  مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی این از مزایای عمده این دستگاه  است. 

نخعی گفت : با صرف 10 میلیون تومان برای خرید ماده ی اولیه ی این بستر که شامل نانو ذرات قابل تثبیت روی بستر غیر غشائی است و در بازار ایران هم موجود است می توان نمونه قابل استفاده در صنعت و کارخانه ها  را با بیش از هزار صفحه با اقطار حدود 8 سانتی متری و یا صد صفحه با اقطار 80 سانتی متری تهیه کرد.

انتهای پیام/ع
برچسب ها: اختراع ، پساب ، نخبگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.