سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

ایستگاه جدید راه‌ آهن نظامیه آماده بهره‌برداری

مدیرکل راه‌آهن جنوب از احداث ایستگاه جدید راه ‌آهن نظامیه با اعتبار 20 میلیارد تومان و آمادگی آن برای بهره‌برداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: این ایستگاه در  17کیلومتری و شمال ایستگاه اهواز ساخته شده و کاربری آن باری است که ایستگاه نظامیه قدیم در یک کیلومتری ایستگاه نظامیه جدید قرار دارد.

وی با بیان اینکه جدیدا زیرسازی و احداث ساختمان این ایستگاه انجام شده است، افزود: این ایستگاه جهت تسهیل در روند جابه‌جایی بار چه در زمینه ورود بار به استان و چه خروج بار از استان احداث شده است.

درویش زاده بیان داشت: بارهایی که از استان‌های بالادست و از سمت استان تهران وارد خوزستان می‌شوند، وارد ایستگاه نظامیه خواهند شد و از آن جا به مقاصد موردنظر در استان انتقال داده می‌شود و به نوعی این ایستگاه نقش توزیع کننده بار بین فولاد خوزستان، بندرامام، اهواز، خرمشهر و اندیمشک را دارد.

این مقام مسئول با بیان این‌که بارهایی که در این مسیر حمل می‌شود پودر سنگ، پودر آلومینیوم و محصولات کشاورزی است، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین کالاهایی که در این‌جا تخلیه می‌شود، پودر سنگ و مازوت است که هر دو از اراک وارد استان می‌شوند، پودر سنگ به کارخانه فولاد خوزستان و مازوت به بندر ماهشهر جهت صادرات به خارج از کشور انتقال می‌یابند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.