سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه 50 نظامی افغان در «آکادمی نظامی هند» آموزش می‌بینند

اکادمی نظامی هند (IMA) سالانه پنجاه نظامی کشور را با معیارهای جهانی آموزش می‌دهد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اکادمی نظامی هند (IMA) سالانه پنجاه نظامی کشور را با معیارهای جهانی آموزش می‌دهد. در حال حاضر 107 نیروی امنیتی کشور مشغول آموزش در این آکادمی معتبر نظامی هستند.

در این اکادمی، سربازان کشور با جنگ افزارهای سبک و سنگین آشنایی پیدا‌ میکنند و در سطح بالا تمرین‌های فیزیکی را انجام می‌دهند.

افزون بر این، اسب سورای و شنا، بخشی از آموزش‌های نظامی هند به شمار می‌رود و صدها رأس اسب در اختیار نظامیان کشور قرار دارد.

همچنان، افزون بر بیست‌ویک هزار افغانی تنخواه، برای هر شخص خانه، لباس، خوارک و سایر تجهیزهای رایگان در نظر گرفته شده است.

«کامبیز عصمتی»، افسر ارتباطی اکادمی هند گفت: «بیشترین و بهترین محصلان این اکادمی افغانها هستند و تمرین‌ها در سطح بالا و معیاری انجام می‌یابد».

عصمتی همچنان گفته است که نظامیان کشور از این اکادمی به رتبه‌ی «دوم بریدمن» فارغ می‌شوند و در میدان‌های نبرد در نابودی هراس‌افگنان نقش رهبری را به دوش خواهند گرفت.
این محصلان در سه دوره جمعاً به مدت هجده ماه آموزش نظامی می‌بینند.

به اساس گزارشی از رویترز در سال 2013 میلادی، هند گروهی از نیروهای ویژه‌ی افغانستان را در صحرای راجستان به هدف آموزش نظامی داده است تا برای گرفتن مسئولیت امنیت کشور بعد از خروج نیروهای ناتو آماده باشند.

هند یکی از بزرگترین کشورهای کمک‌کننده به افغانستان، در آموزش نیروهای امنیتی کشور نیز نقش بنیادی دارد.

اکادمی نظامی این کشور، یکی از مرکزهای معتبر نظامی در منطقه است. این اکادمی در جریان مبارزه‌های استقلال هند در سال 1932 میلادی در شهر دهرادون ایالت شمالی اتراکوندای هندی ساخته شده است.

در حال حاضر، نظامیان هفده کشور در این مرکز مشغول آموزش هستند، که زیادترین دانش آموزان آن را افسران افغانستان تشکیل میدهد.

این کشور در بخش تامین مالی و تجهیز نیروهای امنیتی کشور، از سالها به این‌سو اقدام‌های موثری انجام داده است که تازه‌ترین آن اهدای چهار چرخبال جنگی (M35) به افغانستان است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.