سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی پژوهشکده و رشته تئاتر در دانشگاه آزاد مشهد

پژوهشکده و رشته تئاتردر دانشگاه آزاد مشهد راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی ،رئیس دانشگاه آزاد مشهد در مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد در مشهدگفت :دانشگاه آزاد قصد دارد در کنار این جشنواره، پژوهشکده تئاتر را هم ایجاد کند؛ چراکه چنانچه هنر تئاتر با علم تلفیق شود، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

عباس شیخ الاسلامی افزود : ما علاوه بر این که می توانیم رشته تئاتر را در این دانشگاه راه اندازی کنیم و به دنبال اخذ مجوز برای آن در مشهد هستیم.

وی گفت :ما این امکان را داریم که سایر رشته های متفاوت هنری را که در مشهد مظلوم واقع شده به دانشگاه بیاوریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه حمایت از هنر از اهمیت ویژه ای برخوردار است، افزود: بایستی در دانشگاه ها فضایی برای هنر ایجاد شود تا از هنر دانشجویی که هنر فاخری است و همگان از آن لذت می برند، حمایت شود.

رییس جشنواره ملی تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دبیرخانه این جشنواره به صورت دائمی در واحد مشهد فعال است ، هدف از ساخت پژوهشکده را دعوت از بزرگان رشته تئاتر برای افزایش راهکارهایی جهت رفع مشکلات تئاتر و تلفیق این رشته با علم عنوان کرد.

شیخ الاسلامی با بیان اینکه پژوهشکده تئاتر تنها منحصر به مشهد نیست، از تمامی هنرمندان این رشته خواست ایده های خود را به این جشنواره منتقل کنند .

وی یکی از کارکردهای دانشگاه ها را انجام تحقیقات علمی متناسب با رشته دانست و اظهار کرد : پژوهشکده تئاتر می تواند سوالاتی همچون چه راهکارهایی سبب افزایش اقبال جامعه به تئاتر می شود و مشکلات اصحاب تئاتر چیست را پاسخ دهد.

برگزاری نخستین ورک شاپ جشنواره توسط کانون تئاتر

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این مراسم با بیان اینکه فراخوان جشنواره به 200 واحد دانشگاهی ارسال شده است ، افزود : طی آن 200 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و که پس از داوری و بازخوانی از بین 200 اثر 24 اثر به مرحله نهایی جهت اجراپذیرفته شد.

مهدی غلامی افزود : نخستین ورک شاپ این جشنواره توسط کانون تئاتر دانشگاه با حضور محمدرضا رحیمی در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه اجراهای این جشنواره در سالن مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) واقع در پارک ملت و تماشاخانه اشراق حوزه هنری واقع در هاشمیه برگزار می شود، اظهار امیدواری کرد این جشنواره در آینده نزدیک در سطح بین المللی برگزار شود.

نخستین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی تا 24 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.