سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان شرقی

ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(ع)؛ همزمان با دهه کرامت در تبریز ، برگزار می‌شود.
منوچهر جعفری هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با حضرت امام رضا(ع) و شناسایی، معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی عنوان کرد.
وی افزود: نخستین ویژگی جشنواره ششم این است که برخلاف سال‌های گذشته که تنها یک کتاب برای مسابقه معرفی می‌شد، امسال پس از بررسی‌های انجام شده، سه عنوان کتاب برای گروه‌های مختلف سنی انتخاب شد، تا تمامی افراد بتوانند با توجه به سن و توانمندی خود در مسابقه شرکت کنند.
جعفری اعلام کرد: این آثار شامل کتاب دوست مهربان کبوترها نوشته مجید محمدی، انتشارات بوستان کتاب (ویژه کودکان)؛ کتاب اعترافات غلامان نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان (ویژه نوجوانان)؛ کتاب امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) تألیف و انتشار بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی(برای جوانان و بزرگسالان) است.
وی گفت: دیگر ویژگی قابل توجه این دوره، امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی است.
جعفری افزود: علاقه‌مندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند، این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته سه عنوان کتاب را تهیه و با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند.
وی اضافه کرد: دیگر ویژگی قابل توجه این دوره، امکان مشارکت خانوادگی در مسابقه کتابخوانی است و علاقمندان ضمن اینکه می‌توانند بر اساس شرایط سنی به صورت انفرادی در مسابقه شرکت کنند، این امکان را دارند که در قالب اعضای یک خانواده نیز بسته سه عنوان کتاب را تهیه و با ارسال پاسخ در قالب پاسخنامه‌های خانوادگی، برگزیده جشنواره شوند. جایزه ویژه بخش خانوادگی، به 8 خانواده در چهار گروه تعلق می‌گیرد.
جعفری همراهی دلنشین تمامی اعضای خانواده، دقت در انتخاب منابع، گزینش سؤالات و خلاقیت نهاد در اجرای این جشنواره را از عوامل بهبود کیفیت این دور از جشنواره رضوی دانست.
وی گفت: کتاب‌ها و سؤالات این مسابقه از طریق کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و فایل PDF آنها نیز از طریق پرتال نهاد به آدرس www.iranpl.ir در دسترس است؛ علاقمندان شرکت در این مسابقه می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه 1395، پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل و یا به نشانی الکترونیک razavi@iranpl.ir ارسال کنند. لذا امکان شرکت در این مسابقه برای همه فارسی‌زبانان و مریدان حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(علیه السلام) در سایر کشورها نیز فراهم است؛ آیین اختتامیه این جشنواره و معرفی برگزیدگان همزمان با دهه کرامت در استان برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.