سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی(34)؛

افزایش 4میلیارد دلاری تولیدات پتروشیمی/ ایجاد صدها هزار فرصت شغلی با اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی

وزیر نفت گفت امسال بیش از 8 میلیون تن به ارزش 4 میلیارد دلار به تولید صنعت پتروشیمی کشور افزوده میشود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در بیست و یکمین نمایشگاه نفت و گاز و پالایش و پتروشیمی اظهار داشت: در شرایط پسابرجام می توانیم درون‌زایی ایجاد شده در تحریم را توسعه دهیم باز شدن فضای تحریم همکاری با شرکت های خارجی را توسعه داده تا اقتصاد برون گرایی را در صنعت نفت محقق کنیم و از ایران سکویی برای صادرات کالا و خدمات به کشورهای منطقه بسازیم.

وزیر نفت به دستاوردهای دولت در دوران پس از اجرای برجام اشاره کرد و گفت: در دوران تحریم مجموع صادرات نفت و میعانات گازی ایران یک میلیون و سیصد و پنجاه هزار بشکه بود که اکنون به دو میلیون و چهارصد هزار بشکه افزایش یافته است.

زنگنه با بیان اینکه توانتسته‌ایم بخشی از سهم خود را در بازارهای جهانی انرژی پس بگیریم گفت: برای توسعه صنعت نفت نه تنها از منابع داخلی بلکه باید از سرمایه‌گذاری ها و فناوری‌های خارجی استفاده کرد.

زنگنه اولویت اصلی وزارت نفت در قراردادهای جدید را توسعه میادین مشترک و افزایش بازیافت میادین افزود: در مسیر توسعه نفت افزایش تولید جلوگیری از خام فروشی افزایش ارزش افزوده و انتقال فناوری مورد توجه قرار دارد.

وی به تدوین مدل جدید قراردادهای نفتی اشاره کرد و گفت: با اجرای این قراردادها فرصت شغلی برای شرکت‌های ایرانی ایجاد میشود.

زنگنه با بیان اینکه تنها بخش مدیریت با شرکت ها ی خارجی خواهد بود گفت: شرکت‌های ایرانی بخش اجرایی این پروژه‌ها را بر عهده خواهند گرفت به صنایع پایین دستی مختلف را شامل می‌شود به طوری که حدود دو سوم ارزش قراردادهای جدید را ایرانی‌ها اجرا خواهد کرد.

زنگنه با بیان اینکه امسال بیش از 8 میلیون تن به ارزش 4 میلیارد دلار به تولید صنعت پتروشیمی کشور اضافه می شود گفت : درسالهای اخیر برنامه های گسترده‌ای برای افزایش کیفیت و میزان تولید فرآورده های نفتی ایجاد شده است که امسال با وارد شدن فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس واردات بنزین به کشور متوقف از سال آینده صادر کننده بنزین خواهیم شد.

وزیر نفت به افزایش تولید گاز اشاره کرد و افزود: میزان تولید گاز از میدان پارس جنوبی روزانه 240 متر مکعب در سال 91 به 360 میلیون متر مکعب در سال 94 افزایش یافت.

به طوری که سال گذشته 80 هزار میلیارد ریال برای توسعه گاز رسانی به روستاها و شهرهای کوچک هزینه شده است و قرار است امسال طرح گازرسانی به سیستان و بلوچستان پیگیری شود.

وزیر نفت اضافه کرد طرح های مربوط به کنترل مصرف از جمله طرح پیمایش نیز در این موضوع موثر بوده و ادامه خواهد یافت.

زنگنه با تاکید بر اینکه در پایین دستی باید بخش خصوصی را تقویت کنیم گفت: می‌توانیم نه تنها صنعت نفت را توسعه دهیم بلکه کل اقتصاد کشور را با رشد مواجه کنیم.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.