سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بازدید وزیر كشور از سراموزه رهگشای بادرود نطنز

وزیر كشور در جریان سفر غیررسمی به شمال استان اصفهان از سراموزه رهگشای و امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود نطنز دیدن كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عبدالرضا رحمانی ‌فضلی در بازدید از سراموزه بادرود گفت: این مجموعه ممزوجی از هنر، فرهنگ و سلیقه ایرانیان است كه چشم هر بیننده ای را متحیر می كند.

وی با ستودن ذوق، علاقه و انگیزه دكتر رهگشا و همسر فرانسوی وی در جمع آوری اشیای ذی قیمت و قدیمی اظهار كرد: فعالیت ها و مجموعه گردآوری شده در سراموزه می‌تواند در حفظ و صیانت فرهنگ و تمدن منطقه موثر باشد.

رحمانی فضلی تصریح كرد:ذوقی كه در عروسك های سراموزه رهگشای به ‌كار رفته است، مبتكرانه و خلاقانه است و عروسك های این مجموعه را سفیران صلح و دوستی و نشان از روح خلاق و مبتكرانه و ذوق و قریحه مبتكرانه خانواده رهگشای دانست.

خانم میریام گوتس فرانسوی همسر دكتر محمد رهگشای هم در این بازدید با اهدای عروسك های محلی بادرودی به وزیر كشور و خانواده وی از حضور و توجه رحمانی فضلی در این مكان قدردانی كرد.

وزیر كشور در این سفر غیررسمی از آبشار و مجموعه تفریحی، طبیعی و تاریخی نیاسر كاشان دیدن كرد، همچنین در جریان این سفر به شهرستان نطنز، ضریح مطهر امامزاده آقاعلی عباس (ع) بادرود را زیارت كرد.

سراموزه رهگشای بادرود با داشتن بیش از 2 هزار اشیای قدیمی ارزشمند هم اكنون مكانی فرهنگی، علمی، آموزشی است كه به همت دكتر محمد رهگشای و خانم میریام گوتس همسر فرانسوی وی ایجاد شده است.

این بنای تاریخی در زمینی به مساحت تقریبی یك هكتار و در حدود یك قرن قبل احداث كه بخش هایی از آن مرمت و احیا شده و در جنوب غربی شهر بادرود قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.