سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شورای مردمی تاریخ برگزاری گردهمایی برای راه اندازی تظاهرات را اعلام کرد

احمد بهزاد، نماینده مردم در مجلس و عضو شورای عالی مردمی، اعلام کرد که گردهمایی برای برگزاری تظاهرات میلیونی ساعت ۳ پس از چاشت روز دوشنبه ۲۰ ثور در "مصلی شهید مزاری" دایر خواهد شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،آقای بهزاد که در حضور مردم در یکی از مساجد صحبت می کرد گفت که در این گردهمایی تاریخ راه اندازی تظاهرات میلیونی مشخص و پیامی نیز به دولت وحدت ملی و جامعه جهانی صادر خواهد شد.

این تظاهرات که آمادگی ها برای برگزاری آن از روز جمعه ۱۷ ثور گرفته شده است در اعتراض به تغییر مسیر خطوط برق ترکمنستان راه اندازی می شود.

احمد بهزاد می گوید از جانب شورای عالی مردمی صحبت می کند و این شورا در باره راه اندازی تظاهرات گسترده مردمی تصمیم خود را گرفته است.

روز جمعه در ولایت بامیان نیز تظاهراتی به این مناسبت راه اندازی شده بود.

معترضان حکومت وحدت ملی را به بی عدالتی در پروژه های توسعه ای در مناطق مرکزی افغانستان متهم کرده و می گویند در حالیکه شرکت آلمانی که مسوول دیزاین طرح انتقال خطوط برق ترکمنستان بود، بامیان را مناسب ترین راه برای انتقال آن مشخص کرده است اما حکومت می خواهد این پروژه را از مسیر سالنگ اجرا کند.

این موضوع در چند روز اخیر با واکنش ها و اعتراض های گسترده در محافل سیاسی و شبکه های مجازی تبدیل شده و حتی خیلی ها در افغانستان پروژه توتاب (انتقال برق ترکمنستان) را خط قرمز خوانده اند.

عقب نشینی در کار نیست

احمد بهزاد
هر چند وزارت آب و برق و شرکت تمویل کننده برق (برشنا) اعلام کردند که خطوط برق ۵۰۰ کیلو ولت ترکمنستان از سالنگ خواهد گذشت و این مسیر قابل تغییر نخواهد بود، اما معترضان به خواسته های شان تاکید دارند و می گویند که در این زمینه عقب نشینی نخواهند کرد.

احمد بهزاد امروز از تمامی چهره ها و احزاب سیاسی، نمایندگان مردم، فعالان مدنی و مردم خواست که در گردهمایی مردمی روز دوشنبه و تظاهرات میلیونی که قرار است بعدا راه اندازی شود، شرکت کنند.
او مشخصا از معاونان رییس جمهوری و ریاست اجرایی، وکلا و سناتوران، وزرا، روسا، مدیران و تمامی مردم خواست که در این حرکت اعتراضی شرکت کنند.

دستگاه استخبارات دولت
احمد بهزاد دستگاه استخبارات دولت وحدت ملی را متهم کرد که در میان مردم شایع پراگنی می کند.
او گفت: "نسبت به شایع پراگنی های دستگاه استخبارات دولت و شایع سازی های که براه انداخته اند تا ما را نسبت به همدیگر بی اعتماد بسازند واقع بینانه برخورد کنید."

او همزمان گفت که با برگزاری گردهمایی مردمی می خواهند این پیام را به حکومت و جامعه جهانی منتقل کنند که این حرکت (تظاهرات) تمام غفلت ها و ندانم کاری های گذشته را جبران کند.

بهزاد اعلام کرد که برای برگزاری تظاهرات، کمیته های مردمی توظیف شده و قرار است که برای حضور مردم در صحنه و بسیج آنها اطلاع رسانی کنند.

او هشدار داد که راه برای سازش و معامله برای هیج کس باز نخواهد بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.