سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشرف‌غنی: فساد اداری یک شرم ملی است، باید آن را حل کنیم

رییس جمهور کشور امروز در نشست مشترک افغانستان و اتحادیه اروپا در مورد فساد اداری در افغانستان گفت که این پدیده شوم،‌ یک شرم ملی است و باید در برطرف کردن آن اقدام صورت گیرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،رئیس جمعور غنی فساد اداری را یک شرم ملی برای افغانستان عنوان کرد و بر برطرف‌کردن آن تاکید نمود.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور امروز در نشست مشترک افغانستان و اتحادیه اروپا در مورد فساد اداری در افغانستان گفت که این پدیده شوم،‌ یک شرم ملی است و باید در برطرف کردن آن اقدام صورت گیرد.

وی افزود:‌ "موارد خاصی افغانستان وجود دارد و عوامل خاصی است که خواهان نهادهای ضعیف هستند. می‌ پذیریم که فساد اداری یک شرم ملی است، باید آن را حل کنیم، اما تا کنون نتوانستیم آن را حل کنیم”.

آقای غنی تصریح کرد: "ما میراث گذشته را گرفتیم و صدها دوسیه وجود دارد که به دفتر لوی سارنوالی فرستاده شده، اما هیچ کاری صورت نگرفته‌ است”.

از سوی دیگر رئیس جمهور علاوه می کند که افغانستان درگیر جنگ تحمیل ‌شده ‌است و به خاطر مهار کردن تروریزم، حکومت نتوانسته به فساد اداری به گونه درست رسیدگی نماید.

وی ادامه داد: به باور مردم فساد در افغانستان افزایش یافته است، اما باید به این موضوع به گونه عمیق نگریست، این موضوع عادی نیست و باید از دولت ضعیف،‌ دولتی بسازیم که به اساس حاکمیت قانون اقداماتش را اتخاذ می‌ کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، فساد ، اداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.