سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

آغاز تولید اتوبوس فرودگاهی در اصفهان

تولید اتوبوس فرودگاهی استاندارد در كارخانه پیشرو دیزل نجف آباد اصفهان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،استاندار اصفهان در بهره برداری از خط تولید این نوع اتوبوس اظهار داشت: خوشبختانه این شركت توانسته است سبدی كامل از خودروهای جمعی و با استانداردهای لازم را تولید كند و من به عنوان استاندار اصفهان اجازه نخواهم داد در این استان حتی یك دستگاه اتوبوس خارجی خریداری شود.
رسول زرگرپور گفت: شهرداران استان و سازمان حمل و نقل جاده‌ای كه با اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری سر و كار دارند، باید از این محصولات شركت استفاده كنند مگر در مواقعی كه اتوبوس مورد نیاز آنها در استان و داخل كشور تولید نشود.
وی تصریح کرد:برای من سخت‌ترین خبر این است كه یك شركت نیروهایش را اخراج می‌كند زیرا هر اشتغال از دست رفته می‌تواند ده ‌ها معضل ایجاد كند.
استاندار اصفهان افزود: اقتصاد مقاومتی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب بر چند محور استوار است كه مردم‌محوری، دانش‌بنیانی، درون‌زایی و برون‌نگری از جمله آنهاست بنابر این اگر به اقتصاد مقاومتی اعتقاد داریم باید تلاش كنیم تا مدیران و سایر مردم به سمت خرید محصولات خارجی نروند.
مدیر و رئیس هیات مدیره كارخانه پیشرو دیزل نجف آباد نیز با اشاره به رتبه اول ایران در تولید اتوبوس های فردگاهی گفت: این اتوبوس كه به مرحله تولید انبوه رسیده، مراحل آزمایشی خود را سال گذشته با در اختیار قراردادن یك دستگاه از آن به شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی و فرودگاه شهید بابایی اصفهان پشت سر گذاشت.
محمد مرتضوی افزود:در حال حاضر با شركت هواپیمایی هما برای ساخت 30 دستگاه از این نوع اتوبوس قرارداد بسته ایم كه 10 دستگاه آن در خط تولید قرار دارد.
وی با بیان اینكه 70 درصد قطعات این نوع اتوبوس توسط نیروهای زحمت كش و تلاشگر این كارخانه ساخته شده است گفت: در این كارخانه انواع اتوبوس شهری و بین شهری، مینی بوس، میدی باس،  ون و اتوبوس  بی آر تی  با رعایت استاندارد یورو 4 و با ساخت بیش از 50 درصد قطعات، تولید می شود.
كارخانه پیشرو دیزل نجف آباد وابسته به شركت پیشرو دیزل آسیا فعالیت خود را از سال 1357 شمسی با عنوان تولید قطعات خودرو، قالبسازی و اتاقسازی شروع كرد و در سال 1363 شمسی با شماره 13301به ثبت رسید.
این كارخانه که انواع اتوبوس شهری و بین شهری، مینی بوس، میدی باس، ون و اتوبوس بی آرتی و اتوبوس فرودگاهی با رعایت استاندارد یورو 4 می کند در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و 24 هزار متر مربع سالن سرپوشیده در شهرستان نجف آباد فعالیت می كند.



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.