سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

برگزاری مراسم سالروز شهادت سردار موسوی فرمانده سپاه خرمشهر

مراسم سالروز شهادت سردار شهيد دكتر عبدالرضا موسوی فرمانده سپاه خرمشهر در گلزار شهدای آبادان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛ رئيس هيات رزمندگان خرمشهر گفت: در عمليات مرحله اول، دوم و سوم بيت المقدس هنوز خرمشهر آزادسازی نشده بود و شهدای اين سه مرحله با توجه به شرايط آن زمان اين عزيران در گلزار شهدای آبادان خاكسپاری شدند.

سرهنگ عبدالمجيد عقيلی پاسداشت شهدا را وظيفه ای همگانی خواند و افزود:برگزاری مراسم سالروز شهادت شهدای بيت المقدس فرصتی است كه بار ديگر راه ايثار، فداكاری و مفاهيم شهادت طلبی را در خودمان و برای نسل حاضر و آينده تبيين كنيم تا بتوانيم نسل و جامعه ای ايمن و مقاوم در برابر تهيدات دشمنان داشته باشيم.

وی شمار شهدای عمليات بيت المقدس كه در گلزار شهدای آبادان خاكسپاری شدند را 150 شهيد خواند و گفت: 60 شهيد عمليات بيت المقدس مفقود الاثر و گمنام هستند.

شهيد مـوسوی پس از عـزيمت جهـان‌ آرا بـه مشـهد، فرماندهی سپـاه خرمشهر را بر عهده گرفت و با آغاز عمليات بيت‌المقدس نيروهای تيپ 22 بدر را سازماندهی كرد.

مسئوليت فــرماندهی تيــپ را به او سپــردند اما موسوی آن را نپذيرفت سرانجام فرمانده دلاور خرمشهر در مرحله سوم عمليات بيت‌المقدس سال 1361 درحـالی كه مجـروحان را به عقبه انتقال می‌داد بر اثر اصـابت گلوله به اطـراف آمبــولانس به شهادت رسيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آبادان ، برگزاری ، شهدا ، نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.