سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

بیش از 30 هزار مامای بیکار در کشور داریم

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به بالابودن آمار بیکاری درجامعه ماماهای کشور، گفت: در حال حاضر 30 هزار مامای بیکار در کشور داریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ زنده زبان به فعالیت 30 تا 50 ماما به ازای هر هزار تولد در کشورهای پیشرفته اشاره کرد و افزود: برای اینکه به حداقل استانداردها برسیم نیاز به جذب هر 30 هزار مامای بیکار کشور داریم.
 
وی به دو سیاست ترویج فرزند آوری و نیز زایمان طبیعی در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای موفق این دو سیاست نیاز به حضور گسترده ماماها دارد و امیدواریم وزارت بهداشت به این مهم توجه ویژه داشته باشد.
 
این عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور مشکل دیگر ماماها را عدم پوشش بیمه‌ای خدمات آنها عنوان کرد و افزود: در همین راستا هیات دولت مصوب کرد که خدمات ماماها هم تحت پوشش بیمه قرار گیرد و سه استان اصفهان، گلستان و اردبیل به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب شدند.

وی به سختی کار ماماه نیزا اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه علی رغم سختی کارماماها که در طول کار خود استرس نجات زندگی دو نفر را دارند و نیز خطرات کار آنها که مدام با آلودگی‌های میکروبی سرکار دارند هنوز سختی کار مشمول آنها نشده است
 
زنده زبان افزود: دولت تاکنون در این زمینه پاسخی نداده است و اگر این سختی کار مشمول ماماها شود بسیاری ماماها که در حال حاضر با 25 سال مشغول خدمت هستند بازنشسته می‌شوند و علاوه بر منفعتی که برای آنها دارد ما می‌توانیم نیروهای جدید را جایگزین آنها کنیم که این امر تا حدی از بیکاری جامعه ماماهای کشور کم می‌کند.
 
انتهای پیام/ب

برچسب ها: کرمانشاه ، بیکار ، پرستار ، ماما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.