سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال اقتصاد مقاومتی؛

تکنولوژی های تولید باید بومی سازی شوند

مدیرفروش یکی از بنگاه های تولیدی لوازم خانگی کشور گفت: بنگاه های تولیدی در سال اقتصاد مقاومتی باید تلاش کنند تا تکنولوژی های روز دنیا را در صنعت بومی سازی کنند.

امین پورخلیلی مدیرفروش یکی از بنگاه های تولیدی لوازم خانگی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان از اهداف این بنگاه تولیدی فعال در اقتصاد کشور گفت:تلاش می کنیم تا تکنولوژی های روز دنیا را بومی سازی کنیم، پیش از این در زمینه تولید لوازم خانگی در کشور تنها 20 درصد محصول در ایران تولید و 80درصد وارد می شد اما در حال حاضر به مرحله ای رسیدیم که 50درصد تولید داخلی و 50درصد واردات کالا در این زمینه داریم.

وی در ادامه افزود: کاهش هزینه های تولید، کنترل نیروی انسانی و عوامل دیگر را در دستور کار خود قرار داده ایم تا قیمت تمام شده محصول را کاهش دهیم .

این فعال اقتصادی اظهار داشت: طبق برنامه ها و چشم اندازهای تولید در نظر داریم تا اواسط سال 96 به خودکفایی حدود 90درصدی دست پیدا کنیم.

پور خلیلی به شرایط رقابتی تولیدکنندگان داخلی اشاره کرد و گفت: رقابت باید در بین تولیدکنندگان ایرانی صورت گیرد، نه اینکه عوارض و گمرک را افزایش دهیم تا تولید کننده داخلی بتواند محصول خود را به فروش برساند.

این تولیدکننده در ادامه تصریح کرد: بنگاه های تولیدی موفق به جذب سرمایه های خارجی شده اند بطوری که این بنگاه ها موفق شده اند تاکنون تولید 6 برند داخلی را داشته باشد و با 4 برند خارجی بطور مستقیم وارد همکاری شوند.

وی در پایان از برنامه های صادراتی و ارتقا تولید این بنگاه تولیدی اشاره کرد و گفت: در بحث صادرات تاکنون موفق به صدور محصولات به کشورهای عراق و افغانستان شده ایم و در حال حاضر مشغول بررسی و مطالعه بازارهای کشورهای خاورمیانه هستیم تا بتوانیم شاهد توسعه صادراتی باشیم.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
بومی سازی از اهم امور است .باید توجه داشت که بومی سازی تکنولوژیباید در بخش ابزار ساخت بیشتر مورد توجه باشد چون ساخت بعضی محصولات خارجی ارزش هزینه کردن ندارند مثلا ماشین لبای شویی و