سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

موشک "هرمز" و "خلیج فارس"؛ "پتک سنگین سپاه پاسداران" بر سر ناو "هارلی بورک" + تصاویر و مشخصات

آمریکا در چند روز اخیر ادعاهایی را درباره رزمایش ایران مطرح کرده که با واکنش مقامات ایرانی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  خلیج فارس یکی از مهمترین شاهراه های دنیاست که بیشترین میزان نفت از این منطقه به جهان صادر می شود و قدرت های بزرگ جهانی از پایگاه های نظامی خود در این منطقه سود می برند.





**چرا آمریکا در خلیج فارس پایگاه نظامی احداث کرد؟

ایالات متحده آمریکا مدت هاست در منطقه غرب آسیا به دنبال استفاده از پایگاه های نظامی برای تامین منافع اقتصادی همپیمانانش است و در این پروسه پایگاه هایی همچون "العدید" در قطر، "شیخ عیسی" در جزیره بحرین ، "شیخ السالم" در امارات و .... را احداث کرده است.




حضور ایالات متحده آمریکا در منطقه خلیج فارس هیچگاه بی ضرر نبوده و همواره تنش ها با امکانات و ناوهای جنگی امپریالیسم افزایش یافته و جمهوری اسلامی ایران این نکته را بارها متذکر شده است.  البته تلاش آمریکایی ها برای حمله به جمهوری اسلامی ایران بوده که توانمندی نیروهای مسلح این اقدام را خنثی کرده است.

دریادار پاسدار "علی فدوی " فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگو با   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره توانمندی نیروی دریایی  سپاه در مقابله با اهداف خارجی اظهارداشت: اهدافی که به مثابه اهداف خارجی (شبیه‌ساز کشتی‌های آمریکایی) برای شلیک انتخاب می‌شود در 50 ثانیه غرق می‌گردد. وی با اشاره به توانمندی سپاه در انهدام ناوهای جنگی در مدت کوتاه و شعاع عملیاتی بالای "ندسا" در خلیج فارس گفت: در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز که شعاع دریا بالاست، نیروی دریایی سپاه آماده است که با آمریکایی‌ها در یک نبرد رویارو قرار بگیرد و قطعا ما در نبرد با آمریکایی‌ها پیروز خواهیم بود.

 فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به اینکه ما دست برتر را در خلیج فارس داریم و به همین خاطر آمریکایی‌ها با ما وارد جنگ نمی‌شوند، گفت: آمریکایی‌ها هیچگاه نمی‌توانند الزامات اقدام نظامی علیه ایران را فراهم کنند و ضد ایران اقدام نظامی کنند.

وی با اشاره به قدرت بازدارنده انقلاب اسلامی و پذیرفتن این قدرت از سوی آمریکایی‌ها خاطر نشان کرد : آمریکا قبل از هر اقدامی خسارت و نفع را برآورد و بررسی می‌کند و اگر بداند خسارت بیشتر از سود است آن اقدام را انجام نمی‌دهد و ما هم همواره توانمندی دفاعی خود را افزایش می‌دهیم.


**تلاش آمریکا برای توسعه تاکتیک "ایران هراسی"

ایالات متحده آمریکا در تلاش است تا با سناریو  "ایران هراسی"  حضور جمهوری اسلامی ایران را در خلیج فارس محدود کند که البته در این پروسه تجهیزات نظامی خود را یا در خلیج فارس افزایش داده و یا آن ها را ارتقا می دهد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس گزارش داد:  نیروی دریایی آمریکا تعدادی از کشتی‌های جنگی خود را به سامانه‌های دفاع موشکی تجهیز و آن‌‌ها را برای مقابله با موشک کشورهایی چون ایران و کره شمالی ارتقا داده است.

این خبرگزاری ادامه داد:  از آن‌جایی که کشتی‌های جنگی آمریکا قادر نیستند با موشک‌های بالستیک در حال پرواز در ارتفاع بالا و هواپیماها و موشک‌های کلاسیک به طور همزمان مقابله کنند، اینک قرار است نخستین ناوشکن نیروی دریایی آمریکا با قابلیت سرنگون ساختن موشک‌های بالستیک و مقابله با تهدیدهای هوابرد کلاسیک که به طور همزمان صورت می‌گیرد، ساخته شود. بر این اساس، نیروی دریایی آمریکا مذاکره برای ساخت چنین کشتی جنگی را  با پیکربندی جدید بر ناوشکن‌های کلاس "آرلی بروک"  آغاز کرده است.





"ثرایا کنت" سخنگوی نیروی دریایی آمریکا در این زمینه گفت :  کنگره یک میلیارد دلار برای این طرح اختصاص داده اما 433 میلیون دلار دیگر برای ساخت این کشتی لازم است.   هفته گذشته نیز «رندی فوربس» نماینده جمهوری‌خواهان ویرجینیا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به کنگره ارائه داد که در صورت تصویب،حضور نظامیان ایران در خلیج‌فارس به عنوان اقدامی تنش‌آفرین، محکوم خواهد شد. بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی کنگره، در متن این پیش‌نویس آمده است: "عملیات نظامی ایران به گونه‌ای انجام می‌شود که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، موجبات لطمه زدن به ثبات شده، خطر اوج گرفتن ناخواسته تنش‌ها را افزایش داده و باعث بالا رفتن خطر برای نیروهای مسلح آمریکا در فراسوی مرزها شده است".  

نکته قابل تامل اینکه  در دهه 80 میلادی ایالات متحده آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران ده ها نفر را به شهادت رساند و این سندی قطعی است که نشان می دهد عامل بروز تنش در منطقه  خلیج فارس امپریالیسم است.


علاوه بر این در همان دهه 80 میلادی جنگ نفت کش ها با محوریت ایالات متحده آمریکا آغاز شد و حملات موشکی ایران پاسخی به اقدام تنش برانگیز ایالات متحده در آن دوران بود و نمی توان دلیلی برای محکومیت ایران در این زمینه پیدا کرد.

در سال های اخیر نیز این ایالات متحده آمریکا بود که با برگزاری رزمایش با کشورهای حاشیه خلیج فارس و استقرار تجهیزات مین روبی به تنش ها در این منطقه  دامن زد و به همین دلیل بوده که فرمانده نیروی دریایی سپاه معتقد است حضور آمریکا در منطقه خلیج فارس هیچگاه بی ضرر نبوده است.

ایالات متحده در یک ماه اخیر با تصویب استقرار سامانه هشدار پرتاب موشک های بالستیک و انجام رزمایش در سال 2017 و 2018 با کشورهای حاشیه خلیج فارس نشان داد که خود یکی از عوامل ناامنی در منطقه است.

در هرصورت ایران با دارابودن موشک های قدرتمندی همچون "هرمز" و "خلیج فارس" توانایی مقابله با هرنوع تهدیدی را دارد و این موشک ها می توانند با سرعت بالا از هر سامانه دفاع موشکی بگذرند.


*** مشخصات موشک "هرمز"

موشک  "هرمز1 "و هرمز  2 "  بردی معادل 300 کیلومتر داشته و سرعت آنها تقریبا بین 4 تا 5 ماخ است  و وزن سرجنگی معادل 450 تا 600 کیلوگرم را می‌توانند حمل کنند.  این موشک‌ها عمدتا اهدافی که در دریا متحرک هستند را مورد اصابت قرار می‌دهند و خصوصا موشک  "هرمز2 " این قابلیت را دارد که هر ناو هواپیمابری را در خلیج فارس مورد اصابت قرار دهد.








سایت میسایل تریت  (Missile Threat) درباره موشک  "هرمز1 "و "هرمز2 " عنوان داشت: این دو موشک از جمله موشک‌های ضد رادار و ضد کشتی ایران هستند که 300 کیلومتر برد دارند و می‌توانند اهداف مورد نظر را مورد اصابت قرار دهند.

این سایت با اشاره به توضیحات نیروی فرمانده هوافضای سپاه درباره موشک  "هرمز1و2 " عنوان داشت: موشک "هرمز1 " ؛ یک کانتینر با طول 20 فوت را ویران کرده و موشک  "هرمز2 "  هم یک موشک سوخت جامد ضد کشتی بوده که با وزن سرجنگی 650 کیلوگرمی می‌تواند هر هدفی را از بین ببرد.


 **مشخصات موشک "خلیج فارس"

سایت Newsmax در خصوص موشک "خلیج فارس" نوشت: موشک خلیج فارس یک موشک راهبردی است که اولین بار در رزمایش "پیامبر اعظم 3" در سال 2008 آزمایش شده است.  سایت Iranwatch در خصوص ویژگی‌ها و قدمت موشک "خلیج فارس" تصریح کرد: ایران در سال 2011 یک موشک بالستیک مافوق صوت را آزمایش کرد که سرجنگی حدودی 500 کیلوگرم را می‌تواند حمل کند و تا فاصله 300 کیلومتری منتقل کند و این موشک ارتقا یافته فاتح 110 است.








سایت Defensenews در مقاله‌ای با عنوان موشک‌های ضد کشتی ایران " یک عامل کلیدی در تنگه هرمز" نوشت: سپاه پاسداران موشک‌های ضد کشتی را آزمایش کرده است که حدود 3 ماخ و می‌تواند اهدافی را در فاصله 186 مایلی هدف قرار دهند که به کمک متخصصان خود آن را طراحی و ساخته‌اند.  این سایت همچنین اضافه کرد: این موشک سرجنگی به وزن 1433 پوند را می‌تواند حمل کند و توسط سپاه پاسداران به منظور شارژ توان موشکی ایران ساخته شده است.

توانمندی جمهوری اسلامی در دفاع از مرزهای آبی و خاکی خود بر هیچ کشوری در منطقه و جهان پوشیده نیست ؛ چرا که ایران  امن ترین کشور منطقه بوده و این به دلیل توانمندی نیروهای مسلح و اتحاد ملی است.

موشک های "هرمز" و "خلیج فارس" نیز می توانند به عنوان پتک سنگین سپاه پاسداران در دفاع از کشور ایفای نقش کنند و در صورت اقدام تحریک آمیز غرب و به خصوص آمریکا ناوهای آن ها را در منطقه به عمق آب های خلیج فارس بفرستند.


گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/

 
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۱
در انتظار بررسی: ۰
ایرانی
۱۲:۱۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۹
افرین سپاه .....
ارتشي دلاور
۱۷:۴۲ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
درود بر ارتش و سپاه با نيروي راهبردي دريايي ارتش و سپاه هميشه ايران پيروزه
ناشناس
۱۰:۳۶ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵
آفرین برغیرتتان...
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
افرین بر این اقتدار و توان بالا.
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
بی جهت نیست که امام(ره) فرمودند: اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
سپاه مقتدر قلب ایران زمین ....فداااااااات
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
سپاهیان ایران دمتون گرم . دوست دارم روزی را ببینم که امریکاییهامثل مگس به خاک ذلت افتادن. وتاوان این همه ظلم و کشتار و زورگوییهایی را که کرده داره پس میده. انشاا... ایران به یک امپراطوری قدرتمند تبدیل بشه که کسی جرات نکنه چپ نگاش کنه. ومسلمانها دردنیا درارامش زندگی کنند ودل پیامبر و رهبرمون شاد بشه. امین
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خجالت بکشن اونایی که سپاه رو تضعیف میکنن
ناشناس
۰۷:۱۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا پشت وپناهتان
ناشناس
۰۶:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خوب بود یکی از همین موشکها را هنگامی که یک کشتی ایرانی می خواست کمکهای ایران را مستقیم به یمن ببرد و عربستان جلو آنرا گرفت و به جیبوتی برد و قرار بازدید شود و نگذاشت مستقیم به یمن برود به یکی از ناو های عربستان بزنند تا قدرت ایران را بفهمند ......
ناشناس
۰۶:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
به نظر من احتیاجی به این همه جنگ افزار نیست،من بچه بندرم ومطمعنا وقت جنگ ما تنگه نشینا از این موشکها کوبنده تریم،،،اما فراموش نمیکنم که سپاه و رهبری پشت سر ما هستن
ناشناس
۰۵:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا قوت
ناشناس
۰۴:۳۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگرسپاه نبود کشورهم نبود ممنونم خسته نباشید
ناشناس
۰۲:۴۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خیلی رو دارند والا. از اون سر دنیا اومدن این سر دنیا، تازه میخوان برا کشتیای ما محدودیت بزارن.
گدا را تو ده راه نمیدادند. سراغ خونه کدخدا را میگرفت
ناشناس
۰۲:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
فقط باید موشک 12000کیلومتری مثل روسیه بسازیم تا بردش برسه واشگنتن همت باشه شدنی ایست
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا قوت ای رزمندگان.و دانشمندان موشکی ایران از شهید تهرانی مقدم گرفته تا سربازان گمنام ایران.
شما سربازان مهدی زهرا هستید.
ناشناس
۰۲:۰۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا قوت دلیر مردان پارسی .ان شالله که زیر سایه ی رهبرمون سید علی خامنه ای بر کل کفار فائق میشیم .
خداوند رهبرمون رو همیشه سالم و پاینده نگه داره .
ناشناس
۰۱:۵۹ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
Love
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک کلام ، ختم کلام ما خدا، اهل بیت ، شهدا، و شجاع ترین نیروهای نظامی و مردم کشور دوست داریم و بس
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
ما باید به چیزی برسیم که تو هشت سال دفاع مقدس رسیدیم خود باوری این که ما میتونی با یه کلانش جلوی همه دنیا هشت سال بجنگیم و حتی یک بند انگشت از خاک وطن به بیگانه نرسید حالا ما یه کشور قدرت مندیم و امریکا خیلی خیلی خوب میدونه که ملتی که به خاطر ناموسش مین هارو با جونش منفجر میکنه . میتونن تنگه هرمز رو ببندن میتونن رزمایش های رو انجام بدن که ناوشکن های امریکای با اون همه غرور سری دمشونو جمع کنن واز خلیج فارس برن هی امریکای ها ما همون جوان های هستیم که نفت کش بحرین رو که شما اسکورت میکردین با چنتا قایق نابودش کردیم .اره ما همونایم که هراز پله دلیر ترو بی کله تریم از اونای که هشت سال جنگیدن .پس نگین امریکا اینو داره اونو داره ما چیزی داریم که امریکای ها خوابشو میبین اونم شجاعته .پس امریکای ها دست از پا خطا کنین خونتون پای خودتون
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا.مرگ بر استکبارواسراییل جنایتکار.زنده باد ایران وایرانی....
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
بر اساس قاعده عمل کردن به فرمان قرآن مجید (آمادگی با تجهیزات لازم با
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر ایران و ایرانی
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا قوت
ناشناس
۲۳:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا قوت
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
باید این آمریکاییها رو بیرون کنیم
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
آخه این آمریکاهی ها کی میخان دست از تهدید کردن ما بردارند والله صبر ما هم حدی داره بترسید از روزی که رهبر ما سید علی فرمان جنگ دهند اونوقت خواهید دید که چطور با خونتان رنگ آبی خلیج فارس را سرخش کنیم تازه شما و تمام ابرقدرت های اروپایی هشت سال صدام را حمایت کردین به شکرانه خداو خون پاک شهدا یک وجب از خاک این سرزمین رو نتوستید از ما بگیرید اون موقع که ما واسه چند متر سیم خاردار باید میرفتیم التماس میکردیم تا بهمون بدن حالا که ما الحمدالله و به یاری بچه های سپاه تو زمینه دفاعی با انواع موشک ها خودکفا شدیم .. در آخر کاری نکنید خلیج بشود گورستان سربازان و فرماندهان شما ..
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام به تمامی جوانان شیر دل ایران زمین خدا یارتان الله اکبر خامنه ای رهبر
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاء الله اولا که درگیری رخ ندهد بعد هم به حول و قوه خدا بتوانیم آمریکا و نوکران حلقه به گوش منطقه اش را نابود و به خاک مذلت بنشانیم .یا حسین ادرکنی
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
الله اکبر الله اکبر خامنه ای رهبر،
مرگ بر آمریکا
درود بر تو سید علی خامنه ای
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
به اميد روزي كه ناو آمريكاي را در آبهاي دور دست هدف قرار دهيم تا هواي ديار شير دلان به فكرشان هم خطور نكند.
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه این کشور مال امام زمانه وخودش پاسبانشه . به دریاداران و نیروهای همیشه در صحنه ی غیور ایرانی خسته نباشید میگوییم خداحفظتون کنه.
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
باسلام به مردم شهید پرور ایران اسلامی ان شاالاه و به همت این بچه های امریکا و سایرین هیچ غلطی نمیتوانند بکنند.
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
زنده باد ایران پاینده
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگر در مقابل امریکا کوتاه بیاییم مطمئنا بیشتر جلو میاید خدا همیشه یارتان ، بدانید که همیشه به داشتن چنین نیروهای شجاع افتخار میکنیم
وپشتتان هستیم امریکا جرات هیچ غلطی را ندارد تا زمانی که رهبری فرزانه داریم
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
بهتره بگید پتک بر سر داعشیان.
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
نباید اجازه داد که آنها از لحاظ تجهیزات نظامی مثل این ناوشکن های جدید آمریکایی به ما برسند یا فاصله شان را با ما کم کنند طوری که دیگر سلاحهای راهبردی ما کم اثر شود هر روز باید تجهیزات نظامی ایران و روشهای جنگی ایران به روز و پیشرفته تر قبل شود
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خسته نباشید ، امیدوار به آینده ایران هستم، دست علی به همراه تک تک سربازان این مرز وبوم باشه
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
درود بر رهبر ایران
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
ياشاسن ايران
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
مولا امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند دو چیز از است تا از دست ندهید قدر آن را نخواهید دانست 1.امنیت 2.سلامتی
خداوندا شکرت از بابت این دو نعمت بزرگ
خدایا وحدت بین مسلمانان به خصوص ایرانیان را مستحکمتر از همیشه کن
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا..
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
اگه به اين امريكايي ها روبدي فردا ميگن توي حياط خونه خودتون حق نداريد بريد
واقعا كه حتما جوابشونو بايد با موشكهاي خليج هميشه فارس وهرمز داد
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
پاینده و جاودان باد نیروی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران.
ناشناس
۱۸:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
انشاالله بحول قوه الهی و با وجودنیروهای جان برکف جمهوری اسلامی هیج دشمنی خیال تعرض را نخواهد داشت در غیر آنصورت در نطفه خفه خواهد شد
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
آقا خلیج مال ماست کسی نباید بدون اجازه ما وارد بشه همینه که هست !!
آمریکاییا برن تو همون خلیج خوکا واسه خودشون قایق بازی کنن چکارشون به خلیج ما .. وطنم پاره تنم
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
ایران سرای من است
ناشناس
۱۸:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
الله اکبر پاینده رهبر
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
آفرین بر شما دلیر مردان سپاه پاسداران . سربازان بنام یاران امام زمان.ع. ملت ایران چشمشان . دلشان و یادشان خاطر شماست
سلامت باشید انشاالله
این مملکت امانتیست بر دست شما . ملت دلشان گرم است به شما .خدا قوت
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
خدا قوت برادران خدا قوت
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
آفرین براین قدرت .خدایارتان