سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛ تا پایان امسال،

295 واحد تولیدی و صنعتی راکد چهارمحال و بختیاری فعال می شود

در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و تا پایان امسال، 295 واحد تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی و صنعتی استان چهارمحال و بختیاری فعال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از شهرکرد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست کارگروه رونق صنایع کوچک و متوسط استان، با حضور غلامرضا سلیمانی معاون صنایع سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، با بیان این مطلب گفت: از این تعداد واحد تولیدی و صنعتی، 39 واحد راکد، 178 واحد با ظرفیت بالای 50 درصد و 78 واحد با ظرفیت زیر 50 درصد فعالیت می کند.

سید نعیم امامی افزود: فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل با اختصاص دو هزار و 533 میلیارد ریال یارانه انجام می شود و تثبیت یا ایجاد 8 هزار و 390 شغل را در پی دارد.

وی اظهار داشت: 50 طرح تولیدی و صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که در صورت تخصیص یکهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار، تا پایان امسال بهره برداری می شود.

امامی، میزان سرمایه گذاری این 50 طرح را 6 هزار و 815 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ها دو هزار و 106 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.

وی همچنین گفت: براساس پایش و بررسی انجام شده، یکهزار و 226 واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که 499 واحد از این تعداد، ظرفیت تولید بالای 50 درصد دارند.

امامی، با بیان اینکه 65 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری فعال است، اظهار داشت: اگر تمام ظرفیت واحدهای تولیدی و صنعتی موجود استان به کار گرفته شود، 22 هزار و 395 شغل مستقیم ایجاد می شود که هم اینک معادل 7 هزار و 267 نفر از این ظرفیت بلااستفاده مانده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای تحقق شعار امسال، 4 کارگروه تخصصی در راستای شناسایی، پایش و برنامه ریزی برای رونق واحدهای نیمه فعال و تعطیل استان تشکیل شده است.

وی، تأمین شرایط فعال سازی و منابع مالی، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، محور قرار دادن رشد و بهره وری، استفاده از ظرفیت هدفمند سازی یارانه ها در صنعت، افزایش تولید داخلی نهاده ها و شفاف و روان سازی توزیع را از سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت، معدن و تجارت برشمرد.

امامی، رونق تولید از طریق تثبیت اشتغال و افزایش ظرفیت تولید، فعال سازی مجدد واحدهای صنعتی، ایجاد توازن زنجیره مواد اولیه مورد نیاز و توسعه صنعت فولاد و مس کشور برای تولید پایدار، مدیریت هدفمند واردات در راستای حفظ تراز مثبت تجاری، و تکمیل طرح های تجاری با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد را از اهداف بخش صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: با فعال شدن کمیته پایش طی یک ماه گذشته، مشکلات 30 واحد تولیدی و صنعتی نیمه تعطیل و راکد در استان پیگیری و شناسایی شده است.

علیرضا شفیع زاده افزود: مسئولان استان با همت مضاعف برای فعال شدن و خروج از رکود واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش می کنند.

انتهای پیام/ ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.