سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

65 درصد ظرفیت سدهای خراسان رضوی خالی است

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با اینکه تعدادی از سدهای خراسان رضوی سرریز شده‌اند همچنان حدود 65 درصد مجموع ظرفیت سدهای استان خالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، محمد حسین جعفری افزود: با بارش باران های اخیرهم اکنون ۳۵ درصد ظرفیت سدهای استان دارای آب هستند.

وی با بیان اینکه 534 میلیون متر مکعب از ابتدای سال آب به سدهای خراسان رضوی وارد شده است، خاطرنشان کرد: با این حال حجم آب ذخیره شده در خراسان رضوی نسبت به پارسال در همین زمان یک درصد کاهش داشته است.

جعفری با تأکید برافزایش آب ذخیره شده در سایر سدهای خراسان رضوی، تصریح کرد: میزان بارندگی در خراسان رضوی 71 درصد در مقایسه با پارسال افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون 284 باران باریده که در مقایسه با پارسال50 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی با تأکید بر اینکه مقدار زیادی از آب مصرفی خراسان رضوی از سد دوستی تأمین می‌شود، بیان کرد: ظرفیت تمام سدهای موجود در خراسان رضوی حدود یک میلیارد و 550 میلیون متر مکعب بوده که یک میلیارد و 211 میلیون متر مکعب از آن مربوط به سد دوستی است.

جعفری با اشاره به آب ورودی سد دوستی به خراسان رضوی، گفت: هم اکنون 403 میلیون متر مکعب آب از ورودی سدهای خراسان رضوی از این سد برداشت می‌شود که در مقایسه با سال گذشته در همین میزان 5 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام//


برچسب ها: ظرفیت ، سد ، خالی ، مشهد ، خراسان رضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.