سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

اعتبار 40ميلياردی برای مبارزه با زنجره خرما در كرمان

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی کرمان گفت: اعتباری در حدود 40 میلیارد ریال برای مبارزه با آفت زنجره خرما در استان کرمان اختصاص یافته که پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، و بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ، ناصر طاهری افزود: شهرستان­های بم، نرماشیر وبخش اندوهجرد در استان کرمان دارای بیش از 27 هزار هکتار باغخرما بوده و این آفت در این مناطق بیشتر دیده شده است.

مدیر حفظ نباتات اظهار کرد: این مبلغ در راستای آموزش کشاورزان، اصلاح باغات، استفاده از کارت ونوار های زرد و چسبنده، تهیه سم پاش های توربولاینر بهینه سازی شدهباحجم 400 و 800 لیترکهقابلیت پاشش تا ارتفاع 20 متر را دارند و مبارزه شیمیایی هزینه شده ومي شود.

طاهری عنوان کرد: برای موفقیت در این کار، همت کشاورزان را می طلبد که توصیه ها و موارد فنی را رعایت و اجرا کنند تا این آفت کنترل و محصول دهی بیشتر را داشته باشند.

وی با بیان اینکه این آفت معمولا بین ارتفاع 800 تا 1100 متر ارتفاع از سطح دریا فعال است، اظهار کرد: در استان کرمان تراکم بیش از حد نخل ها و رعایت نکردن فاصله استاندارد لازم بین نخل ها موجب فعالیت این آفت می شود که فاصله دو نخل از همدیگر باید 8 متر باشد ولی متاسفانه در استان فاصله 3 یا 4 متر برای کاشت در نظر می گیرند و کشاورزان حتی در زیر نخل ها مبادرت به کاشت درختان مرکبات می کنند که این امر موجب ایجاد رطوبت و گسترش آفت زنجره خرما می شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: به طور میانگین سالانه بیش از سه هزار هکتار نخلستان در استان کرمان به غیر از منطقه جنوب استان آلوده به آفت زنجره می شود و این آفت هر ساله در ماه های اردیبهشت و شهریور طغیان و به باغات خرما خسارات زیادی را وارد می کند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: مبارزه ، آفت زنجره ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.