سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه کردن 900 هزار رأس دام در استان مرکزی علیه بیماری تب مالت

مسئول مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی از واکسیناسیون ۹۰۰هزار راس دام سبک و سنگین در استان مرکزی علیه بیماری تب مالت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گنجی گفت: ۹۰۲هزار و ۳۳۱ رأس دام سبک و سنگین طی سال ۹۴ در استان مرکزی بر علیه بیماری تب مالت(بروسلوز) واکسینه شدند.

وی افزود: استان مرکزی به واسطه شرایط اقلیمی و جغرافیایی در محل ترانزیت دام و فرآورده‌های خام دامی قرار دارد و این مهم احتمال شیوع و انتقال بیماری‌های مختلف دامی را به طور بالقوه در استان افزایش داده است.

گنجی با اشاره به اهداف اداره کل دامپزشکی تاکید کرد: یکی از اهداف این ارگان برنامه‌ریزی دقیق و صحیح در خصوص ایمن‌سازی دام‌ها در برابر بیماری‌هایی نظیر تب برفکی، آبله، شاربن و مبارزه با بیماری‌های مشترک مانند بروسلوز(تب مالت)، سل و هاری است که برای برآورده شدن این هدف، سال گذشته در مجموع حدود چهار میلیون رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری‌های دامی مایه‌کوبی شدند.

مسئول مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با اشاره به اقدامات حوزه شناسایی و ریشه‌کن کردن بیماری‌های دامی و مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیان کرد: اداره کل دامپزشکی در چند سال اخیر با استفاده از فناوری روز و به کارگیری سامانه اطلاعات جغرافیای بیماری‌های دامی در سه سطح شهرستان، استان و کشور، امکان گزارش‌دهی عملیات بررسی و تعیین کانون بیماری را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم کرده است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: واکسن ، دام ، تب مالت ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.