سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی: ایران و مالزی می‌توانند باعث همکاری موثر اکو و آ سه آن شوند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با وزیر امور خارجه مالزی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در حاشیه دیدار با عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ما امروز دیدار بسیار دوستانه ای را با هم داشتیم ایران و مالزی به عنوان دو کشور مسلمان رابطه نزدیکی در زمینه‌های مختلف مانند تجارت و فرهنگ از گذشته داشته و چون دو طرف نسبت به فرهنگ یکدیگر آشنا هستند آثار این موضوع تاکنون وجود داشته است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور با اشاره به سفر وزیر امور خارجه مالزی به ایران گفت: سفر وزیر امور خارجه مالزی به ایران نشانه آغاز یک همکاری مشترک با ابعاد گسترده و عمیق است. امروز مالزی با عزم راسخ تر از گذشته به دنبال سرمایه گذاری در ایران است.

وی افزود: دو کشور به عنوان کشورهای مسلمان و عضو جنبش عدم تعهد در رابطه با چگونگی انجام یک اقدام مشترک برای مقابله با تروریسم در منطقه بحث و تبادل نظر کردند ما معتقدیم که باید مسلمانان را از تفرقه تحمیل شده مطلع سازیم و همه را برای علیه تروریسم در منطقه هشیار سازیم.

ولایتی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: مالزی به عنوان یک عضو موثر در آ سه آن و ایران به عنوان یک عضو قدرتمند و موثر در اکو می‌توانند با همکاری‌های مشترک مقدمات را برای همکاری‌های موثر میان اکو و آ سه آن فراهم کند.

در ادامه عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خیلی خوشحالم که اکنون در ایران هستم و با فردی که (ولایتی) تجربه خوبی در وزارت امور خارجه دارد دیدار و گفتگو کردم.

وزیر امور خارجه مالزی با اشاره به روابط دیرینه ایران و مالزی تصریح کرد: کشور ما به دنبال گسترش روابط در زمینه انتقال فناوری همچنین سرمایه گذاری در ایران است، ما امروز همچنین در مورد تروریسم و بحث افراطی گری در منطقه بحث و تبادل نظر کردیم.

وی ادامه داد: مالزی نیز در مورد حضور تروریسم‌ها در این منطقه و اتفاقاتی که در کشورهای مسلمان در حال وقوع است ناراحت است و نیز با اینکه از منطقه شما دوریم اما باز هم نگران مساله تروریسم هستیم و می‌توانم بگویم که ما نیز از این مساله در امان نیستیم.

عنیفه امان در بخش پایانی سخنانش ضمن ابراز نگرانی جدید درباره تهدید کشورش توسط اوامر تروریستی خاطر نشان کرد: ما نیز نگران تهدیدات تروریست ها هستیم. ایران و مالزی مذهب مشترک اسلام را دارند و این بسیار مطلب مهمی است چرا که به خاطر این نزدیکی می‌توان در خصوص مبارزه با تروریسم و افراطی گری راه حل مناسبی را پیدا کنیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: ولایتی ، عنیفه ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.