سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولایتی در دیدار با وزیر امور خارجه مالزی:

ما به دنبال همکاری و گسترش روابط با مالزی هستیم

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور گفت: ما به دنبال همکاری و گسترش روابط با مالزی هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در دیدار با عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی عصر امروز 14 اردیبهشت پیرامون روابط دو جانبه میان دو کشور و برخی اتفاقات در منطقه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و مالزی روابط بسیار خوبی را از گذشته در تمام زمینه‌ها با هم برقرار کردند.

وی ادامه داد: ما و مقامات مالزی روابط خوبی را در تمامی زمینه‌ها به خصوص در زمینه‌های سیاسی و فرهنگی با هم داشتیم. کشور مالزی به عنوان یک کشور مسلمان علاقه زیادی برای گسترش روابط با ایران دارد و کشور ما نیز هم در بخش خصوصی و هم در بخش دولتی به دنبال همکاری و گسترش روابط در کشور مالزی است چرا که این کشور نقش مهمی را در قاره آسیا ایفا می‌کند.

در ادامه این دیدار عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و ملاقات با مقامات کشورمان اظهار داشت: این دومین باری است که در تهران با مقامات ایرانی دیدار می‌کنم، مشتاق و منتظر بودم تا با شما (علی اکبر ولایتی) دیدار کرده و به نصایح شما گوش دهم.

وی ادامه داد: روابط خوبی میان ایران و مالزی از گذشته وجود داشته  و ما می‌خواهیم تا این روابط را در زمینه‌های مختلف مانند انتقال فناوری و تکنولوژی و همچنین در بخش اقتصادی گسترش دهیم.

امان در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ایران یک کشور مناسب و یک فرصت خوب است تا ما در این کشور سرمایه گذاری کنیم که لازمه این کار گسترش روابط و نزدیک تر شدن این دو کشور به هم است ما باید موانع را برای این نزدیک تر شدن از میان برداشته و به دنبال یک رابطه جدی، عمیق و نزدیک تر از گذشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ولایتی ، مالزی ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.