سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

وجود بیش از100 واحد معدن سنگ تزیئنی در خراسان جنوبی

139واحد معدن سنگ تزیئنی در استان وجود دارد که ازاین تعداد 113 معدن دارای پروانه بهره برداری و تعداد 26 مورد دارای گواهینامه کشف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ معاون امور معادن و صنایع معدنی استان گفت:این معادن در شهرستانهای نهبندان ، قاین ، درمیان ، طبس ، بیرجند ، سربیشه ، خوسف ، بشرویه و زیر کوه قرار دارند.

سالاری افزود: :فعالیت های تولیدی و اقتصادی معدنی در مناطقی که معدن وجود دارد به صورت مستقیم زمینه اشتغال هزارو 387 نفر را فراهم کرده است و در کل استان نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی گفت: در زمینه اکتشاف و استخراج و فرآوری ، بستر سرمایه گذاری در استان فراهم شده است که در دو حوزه بخش خصوصی و دولتی انجام می گیرد و شامل ارایه تسهیلات اکتشاف ،خدمات خرید و واردات ماشین آلات از طرف دولت برخوردار می باشد .

معاون امور معادن و صنایع معدنی اضافه کرد :سنگ های تزیئنی استان شامل گرانیت ،مرمریت،مرمر،تراورتن و سنگ چینی است که در داخل بیشتر به استان های مشهد و اصفهان و نمونه صادرات خارجی آن به کشور های اروپایی صادر می شود.

وی رکود صنعت ساختمانی  را باعث رکود معادن سنگ تزیئنی دانست وگفت : غیر فعال شدن و نیمه فعال شدن تعدادی از معادن و دوری از مراکز خرید ، از مشکلات معادن در استان است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.