سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

برگزاری اولین جشنواره ورزشی شهدای دانشجو آذربایجان شرقی

اولین جشنواره ورزشی شهدای دانشجو آذربایجان شرقی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه استان ها باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نشست با خبرنگاران با اشاره با نقش موثر دانشگاه ها در فرهنگ سازی جامعه گفت:به دنبال آن هستیم که با استفاده از برنامه های ورزشی و فرهنگی، رویدادهای فرهنگی ارزشی را در دانشگاه ها برگزاری کنیم تا بتوانیم هرچه بهتر جایگاه شهدا را در بین دانشجوبان معرفی و تبیین کنیم.
دکتر محمدحسین صومی افزود:دانشجویان باید بدانند که امنیت و آرامشی که اکنون داریم مرهون خون شهداست و باید فرهنگ شهدا و سبک زندگی آنها در دانشگاه ها گسترش یابد تا جوانانی تربیت شوند که در آینده برای جامعه مثمر ثمر باشند.
وی اظهار کرد:دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل دارا بودن امکانات کافی و نیز تجربه برگزاری دو دوره مسابقات و المپیاد ورزشی کشوری در دو سال گذشته ،متولی برگزاری قسمت ورزشی کنگره شهدا دانشجو استان شده است.
مسئول بسیج دانشجویی سپاه عاشورا نیز بیان کرد: 41 برنامه فرهنگی و هفت جشنواره ورزشی،هنری،فرهنگی،علمی ،نشریات،قران و عترت و فضای مجازی به میزبانی دانشگاه های علوم پزشکی،هنر اسلامی ،پیام نور استان،صنعتی سهند،شهید مذنی آذربایجان ،فرهنگیان و علمی کاربردی در دومین سال برگزاری کنگره ملی شهدا دانشجو در استان برگزار خواهد شد.
عبداله شادی بابیان اینکه کنگره شهدا در دو محور درون دانشگاهی و سطح استان برگزار میشود ،افزود فراخون حضور در برنام ههای این کنگره به 275 مرکز دانشگاهی استان ارسال شده و تمامی دانشجویانی که تمایل داشته باشند می توانند در برنامه های متون این کنگره شرکت کنند و هیچگونه محدودیت ظرفیت نداریم.
وی خاطر نشان کرد برنامه ریزی های لازم انجام شده و در فاز دوم این جشنواره ورزشی که از آذر سالجاری شروع خواهد شد؛ باشگاه فرهنگی ورزشی شهدا دانشجو ایجاد و تمامی برنامه ها و شرکت در مسابقات تحت عنوان این باشگاه فرهنگی ورزشی انجام خواهد شد.
مسئول بسیج دانشجویی سپاه عاشورا صعود 500 دانشجو دختر دانشگاه های استان به قله سهند،اعزام 85 گروه جهادی به مناطق محروم و برگزاری طرح ولایت را از دیگر برنامه های کنگره شهدا دانشجو عنوان کرد.
دبیر اولین جشنواره ورزشی شهدا دانشجو هم گفت: در این جشنواره ورزشی 407 ورزشکار خانم و 713 ورزشکار آقا در رشته های فوتسال،والیبال ،تنیس روی میز،آمادگی جشمانی و تیراندازی با یکدیگر رقابت می کنند.
فرج الهی افزود: بیش از 300 تیم از 31 دانشگاه استان پانزدهم الی بیست و هشتم اردیبهشت ماه سالجاری در این برنامه فرهنگی ورزشی حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات در سالن های 29 بهمن،نیک مهر،تختی،کوثر و شهربار دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد فردا ساعت 17 با برگزاری مراسم افتتاخیه در سالن شهریار این جشنواره به صورت رسمی آغاز به کار خواهد کرد.
دبیر اولین جشنواره ورزشی شهدا دانشجو اظهار کرد: ورزشکاران و تیم های منتخب این دوره از مسابقات به مرحله کشوری که در 6 ماهه دوم سالجاری در تهران برگزار خواهند شد راه خواهند یافت.
بیش از 300 دانشجو آذربایجان شرقی در دوران مقدس به مقام شهادت نائل شدند.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.