غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: درحال حاضر ناوگان هوایی کشور به 450 هواپیمای مدرن نیاز دارد.
وی در ادامه به محدودیت ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و افزود: این محدودیت ناوگان تنها به بخش مسافری محدود نمی شود بلکه ناوگان باری کشورمان نیز علاوه بر نوسازی نیازمند هواپیمای جدید است.
طاهری اظهار داشت: نوسازی ناوگان باری کشور چند میلیارد دلار هزینه دارد که البته این هزینه ها سودآور خواهد بود.
این کارشناس اقتصاد بین الملل اظهار داشت: از طریق سرمایه گذاری ارزی و همچنین اعتبارات فاینانس می توان به بخش حمل و نقل هوایی کمک کرد.
*** افزایش درآمد از طریق توسعه ناوگان هوای
ساسان شاه ویسی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: بخشی از محدودیت ناوگان هوایی مسافری و باربری به عملیات پرواز، پشتیبانی و لجستیک پروازهای کشور و بخش دیگر به بازرگانی و خدمات تجاری حوزه هوانوردی مربوط می شود.
وی افزود: با توجه به ظرفیت و قابلیت بخش فرودگاهی کشور و اینکه اکنون برخی فرودگاه ها درآمد اقتصادی ندارند، اما می توانیم با سرمایه گذاری های متفاوت ظرفیت های جدیدی را در راستای اشتغال زایی ، کسب درآمد و توسعه منطقه ایجاد کنیم.
کارشناس اقتصادی ادامه داد:البته قابلیت صنعت هوانوردی دلیل نمی شود تا در اولویت بندی جذب سرمایه گذاری و تخصیص منابع بعد از پسابرجام، مولفه های اقتصاد مقاومتی را نادیده بگیریم.
شاه ویسی تصریح کرد: خرید صرف تجهیزات و لوازم از کشورهای دیگر و تبدیل شدن به بازار مصرف بدون تلاش برای دستیابی به دانش فتی ،با سیاست های اقتصاد مقاومتی فاصله معناداری دارد.
انتهای پیام/