سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم؛

برگزاری نشست فعالان اقتصادی در قم

نشست فعالان اقتصادي استان قم، عصر يكشنبه با حضور مديران واحدهاي صنعتي و توليدي و به منظور بررسي راهكارهاي حل مشكلات و موانع اقتصادي واحدهاي توليدي اين استان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،يكي از استادان حوزه و دانشگاه در اين نشست كه در تالار ارس قم برگزار شد گفت: دولت در حقيقت اهرم اصلي پيشبرد هدف هاي اقتصادي كشور است و دولتمردان در دوره هاي مختلف بايد با عملكرد خود شرايط رسيدن به اقتصاد پايدار را رقم بزنند.
مرتضي عليخاني گفت: براي اين كه به اقتصاد پايدار در كشور دست يابيم دولت بايد تلاش بيشتري به خرج دهد تا بتواند زمينه ساز رونق اقتصادي در كشور شود.
دبير فعالان اقتصادي استان قم اظهار کرد:مسئولان استان بايد به طرز مناسبي از ظرفيت فعالان اقتصادي استفاده كنند تا عقب ماندگي ها و مشكلات اقتصادي واحدهاي صنعتي و توليدي استان قم برطرف شود.
ابوالفضل حجازي گفت: 150 واحد از دو هزار واحد توليدي استان قم كارت بازرگاني دارند و اين در حالي است كه همه واحدها بايد براي دريافت كارت بازرگاني اقدام كنند و بايد در نظر داشت اگر يك واحد توليدي پويا باشد مي تواند ماليات پرداخت كند و در غير اينصرت ماليات‌ ها سبب تعطيلي اين واحد ها مي‌ شود.
وي اضافه کرد: بخش قابل توجهي از مشكلات اقتصادي استان با حضور فعالان اقتصادي در برنامه هاي اقتصادي قم رفع مي شود و مسئولان استان بايد نگاه ويژه اي به ظرفيت هاي كاري فعالان اقتصادي داشته باشند.
وي با اشاره به اين كه استفاده از ظرفيت بخش خصوصي در راستاي بهره ‌برداري از ظرفيت‌ هاي اقتصادي استان، زمينه ساز بهبود وضعيت اقتصادي و افزايش رضايتمندي مردم مي شود، تاكيد كرد: مجموعه فعالان اقتصادي در حال رسيدن به جايگاه قانوني است و افرادي كه در اقتصاد استان نقش دارند مي ‌توانند به عنوان عضو افتخاري اين مجموعه ثبت نام كنند.
عضو انجمن درودگران استان قم گفت: نقش مشخصي براي مردم و مسئولان در راستاي اقتصاد مقاومتي تعيين شده است، از اين رو هر دو طرف بايد از همديگر حمايت كنند تا بتوانيم موانع اقتصادي كشور را رفع كنيم.
مهدي بابايي اضافه کرد: اولويت دارترين مساله كشور مساله توليد است كه مي تواند مشكل بيكاري را رفع كند و بيكاري مشكلي است كه زمينه ساز بسياري از معضلات اجتماعي است.
وي در پایان با اشاره به اين كه هوشمندسازي امور توليدي اقدامي براي دستيابي به كالاهاي با كيفيت است، تصریح کرد: مسئولان بايد اولويت كار را به توليد اختصاص دهند و با استفاده از ظرفيت بخش‌ هاي مختلف زمينه ‌ساز اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي باشند.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قم ، برگزاری ، نسشت ، فعالان ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.