سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

مهاجرت یکی از مسائل نگران کننده دراستان یزد

مسائل نگران کننده دراستان یزد بحث مهاجرت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یزد؛ معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت:  یکی از مسائل نگران کننده در رابطه با این استان ، بحث مهاجرت است که استان یزد عنوان دومین استان مهاجرپذیر کشور را داراست .

طالبی تصریح کرد : این مهاجران که اغلب آن ها را اتباع بیگانه تشکیل می دهند ، به دلیل اشتغال وارد استان شده و برخی از آن ها سنخیت فرهنگی کمی با  مردم یزد دارند.

طالبی افزود:ایجاد اشتغال در استان ، موجب مهاجرت نیروهای بیکار با تحصیلات پایین  به یزد شده و هزینه هایی نظیر آلودگی محیط زیست و برخی از آسیب های فرهنگی و اجتماعی را به استان تحمیل می کند که برای رفع این مشکلات نیازمند نگاه ملی و هماهنگی های فرا استانی هستیم .

طالبی  با بیان اینکه استان یزد اقدامات خوبی در رابطه با طرح ساماندهی اتباع بیگانه در استان انجام داده است تصریح کرد : موفقیت کامل این طرح نیاز به همکاری ، تصمیم گیری ها و سیاست های کلان کشوری دارد .

محمد علی طالبی افزود: تحول بسیار خوبی در دولت تدبیر و امید  با محوریت مرکز امور اجتماعی و فرهنگی وزارت کشور در حوزه اجتماعی در حال انجام است که امیدوارم این روند ادامه یافته و جایگاه مسائل اجتماعی بیش از گذشته نمایان شود.

لیلا باتمانی رییس اداره توسعه و سلامت اجتماعی وزارت کشور نیز در این جلسه با اشاره به مغفول بودن حوزه اجتماعی در کشور گفت :استان یزد می تواند یک برند مدیریت اجتماعی باشدو در دولت تدبیر و امید ، توجه ویژه ای به حوزه اجتماعی خواهد شد.
لیلا باتمانی افزود: استان یزد جزء استان های خوب کشور و یک سرمایه اجتماعی محسوب می شود که باید ساختار سنتی آن حفظ شود و یزد می تواند در حوزه اجتماعی یک برند مدیریت اجتماعی باشد که استان های دیگر نیز آن را الگوی خود قرار دهند .

گفتنی است "مجید جوادیان زاده " مدیر کل دفتراموراجتماعی و فرهنگی استانداری د رابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده این دفتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی را ارائه و از توجه و حمایت ویژه استاندار یزد و معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار  در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی قدر دانی کرد .

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.