سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیستان وبلوچستان؛

ذخایر آنتیموان كشور در استان سیستان و بلوچستان متمركز است

ایران با بهره برداری از نخستین كارخانه تولید شمش آنتیموان در منطقه «سفیدآبه» استان سیستان و بلوچستان، به جمع هشت كشور تولیدكننده این شمش در جهان پیوست.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان .،این كارخانه با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریالی با حضور مهدی كرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید كه امكان اشتغال 20 نفر را فراهم كرده و دارای 25 هزار تن ذخیره قطعی است.
خط تولید شمش آنتیموان سفیدابه با ظرفیت روزانه 1.5 تن سنگ ورودی و تولید 300 كیلوگرم شمش با عیار 99.96 است كه پیش از این به صورت آزمایشی در مركز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران (كرج) راه اندازی و از كانسنگ با عیار 15 درصد، شمش آنتیموان تولید شد.
اكنون ایران به هشت كشور چین، روسیه، بولیوی، استرالیا، آفریقای جنوبی، تاجیكستان، مكزیك و آمریكا پیوست كه این فلز استراتژیك را تولید می كنند.
فلز آنتیموان در صنایع مختلف از جمله الكترونیكی، پتروشیمی، نساجی، باطری سازی، شیمیایی، داروسازی، رنگ و نیز ساخت آلیاژهای محكم در برابر خوردگی و فرسودگی استفاده می شود و در سال های اخیر به سبب رشد مصرف این فلز، قیمت آن افزایش داشته است.
ذخایر آنتیموان كشور در استان سیستان و بلوچستان متمركز است كه تاكنون 25 هزار تن ذخیره قطعی با عیار 16 درصد در این استان شناسایی شده است.
انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.