سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام آلمانی پایان حمایت برلین از رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

یک مسئول در دولت آلمان، گزارش‌ها را درباره پایان حمایت بی‌قید و شرط این کشور از رژیم صهیونیستی رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مسئول در دولت آلمان روز یکشنبه گزارش یکی از نشریات را در خصوص اینکه برلین به علت نارضایتی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، از سیاستهای بنیامین نتانیاهو،به حمایت بی‌قید و شرط از رژیم صهیونیستی پایان می‌دهد، تکذیب کرد. 

رویترز نوشت: آلمان از ده‌ها سال پیش به علت «هولوکاست» احساس می‌کند باید از حمایت کند، اما نشریه «اشپیگل» اعلام کرد برخی مسئولان بلندپایه در دولت آلمان نگرانند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، از دوستی آلمان برای تحقق اهداف سیاسی خود سوء استفاده کند و معتقدند برلین باید موضعی منتقدانه‌تر در پیش بگیرد. 

یک مسئول دولتی در آلمان در پاسخ به توضیح درباره این گزارش به رویترز گفت: «اصول اساسی سیاست آلمان در خصوص خاورمیانه تغییر نکرده است.» 

سخنگوی رسمی مرکل از توضیح در این خصوص خودداری و درخواست کرد تا نشست خبری عادی دولت که روز دوشنبه برگزار می‌شود منتظر بمانیم. 

مرکل بار‌ها گفته است ساخت شهرکهای صهیونیست نشین در سرزمینهای اشغالی فلسطین تاثیری منفی بر دستیابی به راه حل مسالمت آمیز ایجاد دو کشور اسرائیل و فلسطین خواهد داشت.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.