سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق:

مقامات عراق باید با راه حل‌های مناسب باعث تقویت حاکمیت در این کشور شوند

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق گفت: مقامات عراق باید با راه حل‌های مناسب باعث تقویت حاکمیت در این کشور شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق در حاشیه دیدار با علی اکبر ولایتی و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ملل با توجه رنج‌ها، چالش‌ها و بحران‌های بسیار زیادی که امروزه در کشور عراق و برای مردم این کشور وجود دارد فعالیت‌های مختلفی را انجام داده است.

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق ما امروز در مورد جزئیات مسائل و تحولات عراق گفت: در این دیدار همچنین موفقیت های که نیروهای امنیتی و مردمی عراق در مبارزه با داعش به دست آوردند گفتگو کردیم.

وی افزود: در حال حاضر در عراق بحران انسان و بحران اقتصادی وجود دارد و این کشور نیازمند کمک‌های جامع بین الملل و موسسات بین المللی است که ما در این مورد نیز بحث و تبادل نظر کردیم. اکنون با اتفاقات اخیر که در عراق اتفاق افتاده است وضعیت و موقعیت سیاسی حساسی در این کشور به وجود آمد.

وی با ابراز نگرانی در مورد تحولات اخیر عراق که منجر به یک بحران سیاسی در کشور شده است، تصریح کرد: امیدواریم که مقامات امنیتی و رهبران عراق با رایزنی و گفتگو راه حل مناسبی را برای حل مشکلات این کشور پیدا کند.

یان کوبیش در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: مقامات عراق باید راه حل‌های را پیدا کند تا با آنها بتوان باعث تقویت حاکمیت در این کشور شد، ما اعتقاد داریم که راه حل‌های پیشنهادی که مقامات عراق با گفتگو به دست می‌آورند باید باعث حل نیازها و منافع مردم عراق و منافع گروه‌های که در این کشور هستند با حفظ احترام باشند.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.