سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان

تشکیل پاسگاه های ویژه برای رسیدگی به جرایم عرصه های منابع طبیعی

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان گفت: پاسگاه های ویژه ای در زمینه رسیگی به تخلفات و جرایم مربوط به عرصه های منابع طبیعی تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ بهمن اسکندری اعلام کرد: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت منابع طبیعی، این نیرو با تجهیز به خودرو های کمک دار مجهز به مکان یاب ماهواره ای و موتور سیکلت های مخصوص، به طور مستمر در حال حراست از اراضی ملی و از اراضی ملی و منابع طبیعی هستند و این امر با تشکیل پاسگاه های ویژه رسیدگی به جرایم مربوط افزایش یافته است.

وی گفت: در فروردین ماه امسال با انجام 8 مورد عملیات نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان موفق به بازپسگیری 14 هکتار از اراضی ملی شدند که پیشتر توسط متخلفان غصب شده بود و طی این مدت تعداد زیادی عملیات پیشگیری از تصرف دربیش از 450 هکتار از مراتع استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین طی ماه گذشته دو نفر ازافراد متخلف بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

اسکندری تاکید کرد: هرگونه ماشین آلات و ادوات تخریب کننده اراضی ملی به محض رویت توسط یگان حفاظت منابع توقیف خواهد شد و در این راستا تعداد 13 دستگاه از آن در یک ماه اخیر کشف و ضبط شده است.

مدیر کل منابع طبیعی استان زنجان خاطر نشان کرد: علاوه بر تشکیل پاسگاه ها، اقداماتی چون راه اندازی شبکه رادیویی دیجیتال با عنوان استان پایلوت، تامین نیروی انسانی متخصص و همچنین جذب نیرو در قالب سرباز امریه، و برگزاری کارگاه های ویژه برای آموزش یگان حفاظت در این ارگان صورت گرفته است.

انتهای پیام/ ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.