سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

رونمایی از پوسترهشتمین جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی

با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی استان از پوستر هشتمین جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی رونمایی شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ طراح پوستر هشتمین جشنواره ی تولیدات تلویزیونی رضوی در لرستان ، گفت : در این طرح از المان‌های دینی، ملی و بومی مانند نام امام رضا (ع) با استفاده از تذهیب، الهام از بند دخیل‌های گره‌زده شده به پنجره فولاد و جعبه‌رنگی که نماد تلویزیون است، استفاده‌شده است.

جهانبخت افزود : چند دوره قبل از این نیز افتخار طراحی پوستر جشنواره نماهنگ رضوی را داشته‌ام و از این‌که دوباره توفیق کار برای امام رضا (ع) را پیدا کردم از خداوند منان سپاس‌گزارم و این را نشانه لطف امام رضا (ع) به خودم می‌دانم.

وی در رابطه با طراحی این پوستر و المان‌های استفاده‌شده در آن، گفت: به این دلیل که برای اولین بار است که جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی به‌صورت مستقل برگزار می‌شود در پایین این پوستر از کالر بار، یا نوارهای رنگی که نماد تلویزیون است، استفاده کرده‌ام.

جهانبخت با اشاره به این‌که سعی کرده در طراحی پوستر از المان‌های بومی، ملی و مذهبی استفاده کند، افزود: این کالربار که در پایین طراحی وجود دارد به‌نوعی نماد و رنگ‌های دست‌یافته‌های زنان لُر است که می‌خواستم به این طریق این نمادها را به امام رضا (ع) ربط بدهم.

طراح پوستر هشتمین جشنواره تولیدات تلویزیونی رضوی گفت: در وسط این کار یک تهذیب مذهبی و نام مبارک امام رضا (ع) آمده است که بیانگر تعلق این برنامه به این امام همام است.

وی افزود: در بالای طرح ربان‌هایی آویزان شده که الهام گرفته از بند دخیل‌هایی است که محتاجان و نیازمندان به ضریح و پنجره فولاد گره می‌زنند.

جهانبخت گفت: من با آوردن این بند دخیل‌ها در طراحی خود می‌خواهم این را بگویم که ما نیز از فاصله‌ای دور ولی بادلی نزدیک، بند دخیل‌های خود را به ضریح امام رضا (ع) گره می‌زنیم تا حاجت خود را از این امام مهربانی بگیرم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.