سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان؛

انجام100 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های لرستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از انجام ۱۰۰ هزار عمل جراحی در بیمارستانهای این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ ساکی با انتقاد از نحوه ساخت مراكز درمانی و عدم رعایت موازین انطباق قانون شرع مقدس اسلام با مسائل پزشكی در پروسه ساخت این مراكز گفت: متاسفانه مجریان ساخت مراكز درمانی در ساخت و سازهای خود توجهی به رعایت مسائل و موازین انطباق موازین شرع مقدس اسلام و پیش بینی های لازم بر اجرای این امر مهم ندارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: این امر نیز موجب شده كه خدمت رسانی با حجم انبوده مراجعین به مراكز درمانی كه باید حریم خصوصی و شرعی آنها حفظ شود برای متولیان سلامت سخت و در خیلی از مواقع غیر ممكن شود.

ساكی با اشاره به آمار بالای خدمات درمانی و جراحی های انجام شده در بیمارستانهای تابعه دانشگاه گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار عمل جراحی در استان انجام شده كه ۳۳ هزار مورد از این جراحی ها در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر ناكافی بودن فضای فیزیكی لازم برای ارائه خدمات مطلوب درمانی به این همه بیمار جراحی شده، كمبود پرسنل درمانی متجانس به ویژه پرستار مرد نیز مزید بر علت شده و اجرای قانون انطباق با موازین شرع مقدس اسلام را سخت تر كرده و این مسئله به دغدغه مهمی برای مدیران حوزه سلامت مبدل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به برنامه های دانشگاه در راستای اجرای طرح انطباق نیز اشاره کردو گفت: كارهای خوبی در ساخت فضاهای فیزیكی جدید دانشگاه از جمله بیمارستان جایگزین شهدای عشایر كه با همكاری قرارگاه خاتم الانبیا در دستور ساخت است در حال انجام است.

ساکی افزود: نقشه ساخت این بیمارستان توسط دانشگاه تهیه و در آن به جداسازی بخشهای درمانی مطابق طرح انطباق بطور ویژه توجه شده و در فضای آموزشی نیز این حساسیت در دانشگاه وجود داشته و دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.