سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

آبیاری تحت فشار در زمین های زراعی زنجان

زمین های زراعی استان زنجان در زمینه آبیاری تحت فشار تکمیل می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی زنجان گفت:حدود 41 هزار هکتار از زمین های زراعی زنجان مجهز به آبیاری تحت فشار شده اند.

داوودی گفت:طی آخرین سفر رئیس جمهور به استان زنجان قرار بر این شد که 25 هزار هکتار زمین کشاورزی مجهز به آبیاری تحت فشار شوند که 7هزار هکتار از آن  تا به حال اجرا شده است.

وی افزود:آبیاری های تحت فشار انواع مختلفی دارد که بسته به نوع آبیاری،مساحت و گروهی یا فردی بودن این نوع آبیاری میزان تسهیلات در نظر گرفته شده هم متفاوت است.

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی در ادامه با بیان این که 41 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به این نوع ابیاری مجهز شده اند گفت:بالاترین درصد از این 41 هزار هکتار مربوط به شهرستان خدابنده است.

داوودی اظهار کرد:جهاد کشاورزی از محل شبکه ها هم اقدام به آبیاری تحت فشار کرده است.

وی در ادامه گفت:جهاد کشاورزی با همکاری امور آب استان در قسمت هایی از پایاب سد گلابر،سد کینه وز،سد بویین و سد توده بین اقدام به توسعه آبیاری تحت فشار کرده ایم.

 

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گفت: از بین انواع آبیاری تحت فشار،هرکدام که راندمان بالایی دارد و در مصرف آب صرفه جویی بیشتری میشود بر بقیه ارجحیت دارد.

وی افزود:برای مدیریت بهتر مزرعه وزمین زراعی بهترین سیستم آبیاری،نوع تیپ این نوع از آبیاری است که در این نوع آبیاری بیشترین صرفه جویی انجام می شود.

داوودی در پایان اضافه کرد:در این طرح برای کشاورزان تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: آبیاری ، تحت فشار ، زمین ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.