سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهواز؛

باید ها و نبایدها ی استفاده از لنزهای تماسی چشم

استفاده از لنزهای تماسی چشم جهت اصلاح عیوب انکساری از سال ها قبل در ایران و جهان متداول شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اگر چه شرایط استفاده و نحوه ی نگهداری لنزها ممکن است با هم تفاوت هایی داشته باشد اما نکاتی جهت استفاده از رایج ترین نوع لنز که لنز تماسی نرم می باشد.

قبل از استفاده از لنز، دست های خود را با آب و صابون بشویید و مواد آرایشی روی لبه ی پلک را پاک کنید. همچنین جهت تمیز کردن لنز به هیچ عنوان از آب لوله کشی و یا آب تصفیه شده استفاده نکنید و از محلول های شستشوی معتبر و با تاریخ انقضای مناسب استفاده شود.

قرار داشتن لنز به مدت طولانی در چشم موجب عفونی شدن لنزها می گردد و هرگز با لنز تماسی معمولی نخوابید زیرا باعث عفونت می شوند.

 همچنین لنز را در زمان خارج کردن از  چشم در ظرف مخصوص و دور از آلودگي محافظت نمایيد.
لنزها را از محل هاي معتبر تهيه نماييد و از خريد محصول بدون مجوز بهداشت و بروشور راهنما خودداري نماييد.

متاسفانه در سال های اخیر بسیاری از مراکز غیر مجاز و آرایشگاه ها در کشور اقدام به تجویز لنز تماسی زیبایی کرده اند که باعث عوارض جبران ناپذیری برای افراد شده است.

در چندین مورد دیده شده خانم های جوان به دنبال گذاشتن لنز تماسی در آرایشگاه ها در شب ازدواجشان دچار عفونت شدید قرنیه شدند به طوری که علی رغم بستری و درمان دچار کاهش شدید بینایی شدند.



توصیه می شود بسته به نوع لنز، هر چند ماه یکبار لنز و ظرف نگهداری آن تعویض شود و مردم نیز به یاد داشته باشند تجویز  لنز تماسی فقط با دستور چشم پزشک انجام شود.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.