سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیرجند؛

افزایش نرخ کرایه اتوبوس در بیرجند

نرخ بلیت در خطوط شهری معادل10درصد و حومه حدود6درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی بیرجند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: همه ساله به تناسب افزایش نرخ تورم و افزایش حقوق و دستمزد رانندگان نرخ بلیت اتوبوس نیز افزایش می یابد.

غلام پور افزود: نرخ کرایه اتوبوس در مسیرهای شهری بخش دولتی 280تومان،بخش خصوصی330تومان و در حومه450تومان می باشد.

وی با بیان اینکه تعداد اتوبوس ها در مسیربا توجه به تعداد تقاضای سفر متفاوت است گفت:این تعداد در مسیرهای کم تردد یک دستگاه و در بعضی مسیرها تا8دستگاه اتوبوس فعال می باشد.

وی افزود: تخصیص سهمیه اتوبوس جدید به اتوبوس رانی ها از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ می گردد که تاکنون سهمیه اختصاصی سال 95اعلام نشده است.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی بیرجند گفت: پیش بینی خرید حداقل5 دستگاه اتوبوس در بودجه سال جاری صورت گرفته است که خریداری و به ناوگان افزوده خواهد شد.

غلام پور افزود: یک دستگاه اتوبوس ویژه معلولین در خط شهرک بهزیستی فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه یک دستگاه اتوبوس گردشگری نیز در بیرجند فعال است اظهار کرد: در روز اول فروردین ماه اتوبوس گردشگری برای بازدید شهروندان از مکان های تاریخی شهر و همچنین روزهای 11و12فروردین بصورت رایگان فعالیت داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در خط غفاری 8دستگاه،معلم7دستگاه و پاسداران6دستگاه فعال می باشد.

مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی بیرجند گفت: در خط معصومیه پایین نیز که از تقاضای سفر کمتری برخوردار می باشد2دستگاه اتوبوس و در خط شهرک 27تیر یک دستگاه فعال می باشد.

غلام پور افزود: اهم مشکلات سازمان اتوبوس رانی افزایش طول عمر ناوگان است که سبب پایین آمدن کیفیت ناوگان گردیده است و انتظار می رود با تخصیص اعتبار بازسازی و همچنین تهیه اتوبوس جدید از سوی دولت،شاهد افزایش ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به شهروندان عزیز باشیم.

وی گفت:22مرکز فروش شارژ نیز در سطح بیرجند فعال است.

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.