سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نقش موثر معلمان در تربیت آینده سازان ایران اسلامی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: معلمی به عنوان جلوه ای از قدرت بی پایان الهی، در قرآن ویژه ذات اقدس الهی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد افزود:در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیامبر اعظم(ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است: بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید و انسان را از خون بسته سرشت. بخوان و پروردگارت کریم ترین است؛ همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را نمی دانست. (علق:۱ـ۵)

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان داشت: ستایش معلم، تکریم ارزش های پایدار و باعظمتی است که انسان و انسانیت بر آن استوار است و نکوداشت مساعیاو، حرمت نهادن به علم و حرکت در مسیر تحول و تعالی است.

وی خاطر نشان کرد: هیچ شخصیتی به اندازه معلم نقش مؤثری در سازندگی فردای روشن آینده سازان میهن اسلامی مان را ندارد‌، زیرا معلمان‌، سازندگان اندیشه‌، منش و شخصیت نسل آینده کشور هستند. بدون تردید‌، همت بلند و کریمانه و مجاهدت‌های عاشقانه و انسان ساز معلمان شریف و بزرگوار است که جام جان شیفتگان ادب را لبریز از مهر و ایمان کرده و استعداد بیکران آنها را شکوفا و راه رسم زندگانی را به آنان آموزش می‌دهند‌.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان این پیام آورده است: اینک درسالروز شهادت معلم عالیقدر، علامه شهید مرتضی مطهری وتجلیل از مقام معلم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن شهید همیشه جاوید ، این ایام مبارک را صمیمانه به حضور همه فرهنگیان سخت کوش کرمانیتبریک گفته و از خداوند تبارک و تعالی برای همه معلمان ارجمند و فرهیخته استان عزت و سربلندی و توفیق روز افزون را آرزومندم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: معلم ، تربیت ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.