سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

آغاز رقابت 18کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در آذربایجان‌شرقی

رقابت 18 کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرحله دوم دهمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در اين استان در يك هزار و 855 شعبه اخذ رای و در شش حوزه انتخابيه و 11 شهرستان استان برگزار می‌شود.

در حوزه انتخابيه تبريز، اسكو و آذرشهر چهار نفر و در حوزه‌هاي انتخابيه شبستر، مراغه و عجب‌شير، سراب، اهر و هريس و مرند و جلفا يك نفر به مجلس راه مي يابند.

راي‌دهندگان در مرحله دوم انتخابات مجلس بايد در روز راي‌گيري هجده سال تمام داشته باشند و بر اين اساس متولدان 10 ارديبهشت 1377 شمسي و ماقبل آن مي‌توانند در اين انتخابات شركت كنند.

شبستری گفت: در اين مرحله از انتخابات افراد مي‌توانند فقط در همان حوزه‌اي كه در مرحله اول راي‌داده‌اند، شركت كنند و راي‌اولي‌ها و افرادي كه در مرحله اول راي نداده‌اند نيز مجاز به شركت در مرحله دوم انتخابات هستند.

آذربايجان شرقي داراي 19 كرسي در مجلس شوراي اسلامي است كه در دور نخست از انتخابات مجلس دهم در هفتم اسفند سال 1394 تكليف 10 كرسي آن مشخص شده است.

در این مرحله در تمامی حوزه‌های انتخابیه از دستگاه‌های احراز هویت استفاده خواهد شد که روند برگزاری انتخابات را تسهیل خواهد کرد.

در مرحله اول انتخابات مجلس برای اولین بار کابین‌های مخصوص رای‌نویسی در شعب اخذ رای شهرستان تبریز تعبیه شد که در مرحله دوم نیز از این کابین‌ها استفاده خواهد شد.


انتهای پیام/ش





















تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.