سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

حق بازرسی در اختیار وزارت کشور

هیچ کس به جز وزارت کشور حق بازرسی ندارد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در جلسه هماهنگی هیأت‌های بازرسی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در نی ریز با اشاره به اینکه قانون وظیفه بازرسی از انتخابات را به عهده وزارت کشور گذاشته است افزود: این وزارتخانه بازرسان را انتخاب و به شعب اخذ رأی می‌فرستد و هیچ کس به جز وزارت کشور حق بازرسی ندارد.
رحمانی افزود: بازرسان وظیفه خود را با حضور به موقع در حوزه رأی‌گیری و کنترل و نظارت بر فرایند انتخابات انجام می دهند و مکلف هستند در اجرای وظیفه خود طبق قانون عمل کنند.
وی درباره روش گزارش مردم در صورت مشاهده تخلف گفت: بازرسان ما در همه شعب اخذ رای حضور دارند و مردم می توانند به آنها گزارش دهند و همچنین می‌توانند از طریق سامانه‌ای که وزارت کشور اعلام می‌ کند گزارش های خود را انتقال دهند که همکاران ما در دفتر بازرسی استانداری این گزارشات را رصد می‌کنند.
معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: بازرسان باید کنترل کنند که همه عوامل از جمله هیأت اجرایی، نظارت یا دیگر عناصر وظیفه قانونی خود را انجام دهند و از آن وظیفه تخطی نکنند .
رحمانی بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی تأکید و بیان کرد: امانت‌داری از طریق بازرسان، اشراف‌کامل به مفاد قانونی به خصوص در حوزه بازرسی، ارتباط مستمر بین بازرسان و هیأت‌های بازرسی، تعامل سازنده‌ با دیگر عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات، محرمانه بودن گزارش ها، حضور مداوم بازرسان در حوزه رأی‌گیری از نکات مهمی است که بازرسان باید مدنظر داشته باشند.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.