سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرام مکری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعتماد به جوانان نتایج مثبت داشته است/ تنوع ژانر در سینما نداریم

جشنواره سی و چهارم فیلم فجر نشان داد نتیجه اعتماد کردن به جوانان مثبت و سازنده است.

شهرام مکری کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص موفقیت فیلمسازان جوان سینما در سال‌های اخیر گفت: مسئله اصلی و بزرگ سینما اعتمادی است که نسبت به جوانان باید به‌وجود بیاید که البته کمتر اتفاق می‌افتد. جشنواره سی و چهارم جهانی فجر نشان داد اعتماد کردن به جوانان مثبت،سازنده و مؤثر است.
 
وی افزود: باید آثار و فیلمنامه‌های فیلمسازان و سینماگران جوانان خوانده و بررسی شود و در زمینه فیلمسازی به آن‌ها اطمینان و اعتماد شود تا خودشان را نشان دهند.
 
مکری در خصوص پیشرفت جایگاه سینمای «هنر و تجربه» اظهار داشت: خوشبختانه اوضاع این بخش سینما نیز بهتر شده است. باید در بخش تبلیغات و معرفی فیلم‌ها بهتر رفتار کنیم. باید فیلم‎‌نامه‌های خوب به‌دستمان برسد و فیلم خوب ساخته شود.
 
وی با اشاره به لزوم ساخت فیلم‌های فاخر در سینما گفت: هم فیلم فیلمسازان جوان نیاز است و هم فیلم‌ها و پروژه‌های بزرگ و فاخر. هر دو نیاز است و نمی‌توان گفت نیاز به پروژه‌های بزرگ نداریم و فقط باید به آثار فیلمسازان جوان توجه کرد یا برعکس.  
 
این کارگردان در خصوص کمبود تنوع ژانر در سینما بیان کرد: سینمای ایران ظرفیت تجربه ژانرهای مختلف و متنوع را دارد اما در این زمینه خیلی کم فعالیت کرده است. سینمای ما می‌تواند در هر نوع ژانری فیلم و اثر سینمایی تولید کند؛ من بنا بر سلیقه شخصی خودم می‌گویم در سینمای ما جای کار برای ساخت فیلم‌های زیادی در ژانرهای ترسناک، پلیسی و  اکشن حادثه‌ای دارد اما هنوز هیچ‌کاری در این زمینه انجام نشده است.


 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.