سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

مقاوم سازی 40 درصد واحدهای روستایی در کشور

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم سازی 40 درصد واحدهای مسکن روستایی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عزیزالله مهدیان با اشاره به وجود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور گفت: از این تعداد در ۱۰ سال گذشته یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مقاوم‌سازی شده که شامل ۴۰ درصد واحدهای روستایی می‌شود.

وی افزود: طرح «مسکن معیشت محور» از برنامه‌ها جدید و مهم بنیاد مسکن بوده که در روستاهای کشور اجرا می‌شود که در این زمینه تفاهم‌نامه نیز با جهاد کشاورزی امضا شده است.

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: براساس این طرح در کنار مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی، بناهایی نیز برای رونق دامپروری و کشاورزی احداث می‌شود که ترویج انرژی خورشیدی، احیای فضاهای گردشگری روستایی و عایق‌بندی دیوارها نیز از جمله اقدامات در قالب این طرح خواهد بود.

مهدیان با اشاره به وجود 5 میلیون و 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور بیان کرد: از این تعداد در 10 سال گذشته یک میلیون و 900 هزار واحد مقاوم‌سازی شده که شامل 40 درصد واحدهای روستایی می‌شود که در استان‌های مختلف این درصد متفاوت است به طوری که در استان‌هایی همچون مازندران، گیلان و کرمان این میزان 70 درصد و در استان اردبیل 50 درصد است.

وی با اشاره به اعتبارات مصوب اختصاص یافته برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: در سال گذشته 200 میلیارد تومان برای این امر مصوب شد اما تخصیص 100 درصدی نیافت که امسال نیز همین میزان مبلغ برای مقاوم‌سازی و بهسازی واحدهای روستای در بودجه کشور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.